• sakalladtilla

Carprice bluffen???

Hejsan. Skriver här för att jag är intresserad av att höra från er som blivit utsatta eller känner någon som blivit utsatt av företaget carprice och deras bluff och båg precis som jag. Är intresserad av att veta om hur långt era ärende gått, om det gått hela vägen till kronofogden/inkasso/domstol? Hur har upplösningen blivit?

Tack på förhand! En brydd och korkad tjej som nyligen gick på denna bluff och står med fakturor och valet att bestrida eller betala.

• Svar på tråden Carprice bluffen???
  • sakalladtilla

Jag har de och det står en massa om stackars människor som blivit utsatta och även att de flesta bestridit men det har tyvärr aldrig stått om upplösning eller resultat någonstans. Har även kontakt med en juridisk rådgivare från konsument europa som haft massa liknande fall med samma företag. Men åter fär, inte fått reda på någon upplösning ännu. Och företaget hotar med böter på 5000 svenska kronor om fakturan inte betalas. Och även hot om inkasso. Trots att jag mailade direkt efter beställning när jag insåg att det hela kostade pengar. Och hat inte ens lämnat mina person uppgifter men trots detta så har företaget allt om mig. Och hävdar att min uppsägning av beställning ej gills då jag ej skickade in ett specifikt nummer i samband med avbeställningen. Trots att jag uppgav mitt namn , reg nr samt mail så "kunde dom inte hitta ordern" (förrän värderingen blivit genomförd). Bluff o båg alltihop!

Svar på tråden Carprice bluffen???