• Anonym (Orolig)

Clearblue veckoindikator - är någonting fel?

Jag hade ägglossning och sex den 23 augusti.

Den 5/9 (13 dagar efteråt) gjorde jag ett positivt graviditetstest (Clearblue) som visade ett svagt men tydligt plus. Gjorde då också ett digitalt som sade Gravid 1-2

Ytterligare fem dagar senare köpte jag ett till digitalt test (2-pack). Det visade då Gravid 2-3, och jag blev såklart jätteglad att det gick åt rätt håll.

Imorse gjorde jag det andra digitala testet "på skoj", men då visade det fortfarande Gravid 2-3, trots att det gått snart 3,5 vecka sedan befruktningen och alltså borde visa Gravid 3+!?!

Jag blir självklart väldigt orolig att graviditeten stannat av av någon anledning. Fler med erfarenheter av Clearblue med veckoindikator?

• Svar på tråden Clearblue veckoindikator - är någonting fel?
  • lindasternmark

ibland kan dom visa fel och när dom visar fel vill gärna apoteket ha testet tillbaka för att skicka och kolla va som är fel på de har varit med om detta lika en kompis hon gick tillbaka med sitt test och fick ett helt nytt 

• Anonym (Orolig)

Tog ett vanligt CB nyss igen. Det ser ut såhär. Är strecket för svagt för att visa Gravid 3+??? 

• Anonym (Orolig)
    lindasternmark skrev 2015-09-15 07:59:51 följande:

ibland kan dom visa fel och när dom visar fel vill gärna apoteket ha testet tillbaka för att skicka och kolla va som är fel på de har varit med om detta lika en kompis hon gick tillbaka med sitt test och fick ett helt nytt 

Okej, då kanske det är värt att gå tillbaka och kolla...? Men jag tänker att det är ju inte ett testfel om min graviditet avstannat.... :-S
  • isadora81

Det är en svår fråga att svara på. Statistiskt så är det inte ett gott tecken. Jag fick såmin första graviditet. Några dagar senare visade testet gravid 1-2 och sen kom blödningen bara någon dag senare. Om du inte blöder eller har ont så är ju det ett gott tecken. Försök boka tid för vaginalt ultraljud så får du svart på vitt. Om allt är som det ska så ska man kunna se ett hjärta nu. Hoppas allt är bra!

• Anonym (Orolig)
    isadora81 skrev 2015-09-15 08:04:27 följande:

Det är en svår fråga att svara på. Statistiskt så är det inte ett gott tecken. Jag fick såmin första graviditet. Några dagar senare visade testet gravid 1-2 och sen kom blödningen bara någon dag senare. Om du inte blöder eller har ont så är ju det ett gott tecken. Försök boka tid för vaginalt ultraljud så får du svart på vitt. Om allt är som det ska så ska man kunna se ett hjärta nu. Hoppas allt är bra!

Nej, jag har inte ont och blöder inte. 

På Mama Mias hemsida står att "Tidig bestämning av graviditetslängd från graviditetsvecka 8+0 ger svar på graviditetslängd, levande foster samt antal foster." så jag trodde att det inte gick att göra VUL såhär tidigt...???!
  • isadora81

Vad är du i för vecka? Jag gjorde vul i vecka 6+3 och såg ett hjärta. Men det var väldigt tidigt. Jag tänkte att du hade gått rtt tag. Du kan ju göra blodprov och se om hcg ökar om du vill. Det är jätteenkelt att beställa själv via werlabs. Man kan ta provet dagen efter man har beställt provet och svaret får man ofta samma dag. Hcg ska dubblas varannan dag så om du tar två test med tre dagars mellanrum så kan du se om det verkar öka bra.

• isadora81

Nu läste jag om din ts. Jag trodde det var 3,5 vecka mellan de två digitala testen 2-3. Då är det absolut inte kört. 2-3 kan visas i tio dagar innan det ökar. Gör test via werlabs som jag skrev ovan. Plusset ser stafkt ut så jag tror att allt är som det ska!

• Anonym (Orolig)
    isadora81 skrev 2015-09-15 08:42:29 följande:

Vad är du i för vecka? Jag gjorde vul i vecka 6+3 och såg ett hjärta. Men det var väldigt tidigt. Jag tänkte att du hade gått rtt tag. Du kan ju göra blodprov och se om hcg ökar om du vill. Det är jätteenkelt att beställa själv via werlabs. Man kan ta provet dagen efter man har beställt provet och svaret får man ofta samma dag. Hcg ska dubblas varannan dag så om du tar två test med tre dagars mellanrum så kan du se om det verkar öka bra.

Jag är i vecka 6 (5+1). 

Okej, har du själv testat werlabs någon gång? Sparar de automatiskt resultatet från det första och jämför med det andra?
  • skogstjejen19

Prova igen, det kan ju bara varit så att testet precis var på gränsen till att slå över på +3

Så 1 timme efter du tig testet så kanske nivån hcg var uppe i +3

Lyckatill

• Anonym (Orolig)
    isadora81 skrev 2015-09-15 08:44:57 följande:

Nu läste jag om din ts. Jag trodde det var 3,5 vecka mellan de två digitala testen 2-3. Då är det absolut inte kört. 2-3 kan visas i tio dagar innan det ökar. Gör test via werlabs som jag skrev ovan. Plusset ser stafkt ut så jag tror att allt är som det ska!

Nej, precis. Idag är det 23 dagar, alltså två dagar över 3-veckorsgränsen...

Jag mår väldigt illa så jag har iaf symptom ännu... Mycket mer än med första barnet, då jag inte kände av ngt alls förrän i vecka 8. 
Svar på tråden Clearblue veckoindikator - är någonting fel?