Jobbigt med otroligt härligt!!
Plussade äntligen i juni efter 7 års barnlöshet!
Lyckan och glädjen går inte att beskriva, men jag trodde inte jag skulle få en så jobbig graviditet. Det hade man liksom slutat tänka på i och med att bli gravid var min högsta önskan.
Jag är fortfarande superlycklig och kan knappt
förstå att det äntligen är min tur att bli mamma. =)
Men från innan jag plussade (Plussade i v 4 ungefär) har jag varit så trött att jag sov hela dagar i början. Jag sov alltså 12-20 timmar per dygn (beroende på om jag jobbadde) fram till vecka 13. Efter att tröttheten släppte tog illamåendet tyvärr fart och jag mådde illa och spydde mer och mer för varje dag. För några dagar sedan började illamåendet äntligen släppa! =)
Nu är det känslorna och att jag redan läcker bröstmjölk som är mitt störstan bekymmer. Men det är helt klart överkomligt.
Jag är i v.19 nu med BF i början av februari.
Ville bara säga att wow vad jobbig det har varit hittills, men nu verkar det bli bättre. Jag har även börjat känna små puffar på insidan och ska på ultraljud igen nästa vecka.
Finns det fler gravida där ute, som även ni kämpat i flera år? Hade varit kul att ha något att prata med och kanske klaga med lite.
Har aldrig i mitt liv varit så här förväntansfull, ser till och med fram emot ALLT vad en förlossning innebär!