Parkerat på familjeplats-blev jagad
Här är en fin historia om en kvinna som blev jagad för att hon parkerat på familjeparkering utan barnen med.
www.aftonbladet.se/nyheter/article21388129.ab
Berättigat av mannen?
Här är en fin historia om en kvinna som blev jagad för att hon parkerat på familjeparkering utan barnen med.
www.aftonbladet.se/nyheter/article21388129.ab
Berättigat av mannen?
Hota är väl aldrig rätt oavsett. Så nej, han har inte rätt att jaga och hota henne. Dock kan det ju vara så att han bara gått efter och påpekat det felaktiga i det hon gjort, och det är väl inte fel.
Det är riktigt störande med människor (latkorvar) som tar sig friheter. Även om det hon gjorde inte är olagligt, så förstår väl vem som helst vem parkeringarna är till för.
Jag hade stört mig på henne, men inte jagat efter henne. Så kan jag väl summera mina tankar.
Verkligen inte, jag parkerar ofta på familjeparkering och jag har inte barn, anledningen är att folk slänger upp bildörrarna och skadar min bil.
Hota är väl aldrig rätt oavsett. Så nej, han har inte rätt att jaga och hota henne. Dock kan det ju vara så att han bara gått efter och påpekat det felaktiga i det hon gjort, och det är väl inte fel.
Det är riktigt störande med människor (latkorvar) som tar sig friheter. Även om det hon gjorde inte är olagligt, så förstår väl vem som helst vem parkeringarna är till för.
Jag hade stört mig på henne, men inte jagat efter henne. Så kan jag väl summera mina tankar.
Hade någon jagat mig för det hade den människan verkligen fått höra ett och annat.
Och btw
1. Finns inget stöd i lagen för familjeparkeringar. Till skillnad från handikapparkeringar.
2. Om folk fortfarande uppfostrat sina ungar och haft pli på dem hade andra inte behövt parkera på breda platser för att undvika lackskador.
3. Om det är så jobbigt att handla med ungarna i släptåg, lämna dem med den andra föräldern. Vi andra blir bara tacksamma för att slippa få våra bilar skadade, slippa vrålande ungar i affärerna samt bortskämda dito som får hysteriska anfall så fort deras mesföräldrar inte gör som ungarna vill.
Fast det är sjukt irriterande när man som familj kommer till en parkering där bilen före svänger in på familjeparkeringen och kliver ensam ur..
Du får väl parkera längre bort där det är mindre bilar. Är väl snarare du som är en latkorv annars.
Spelar ingen roll om man parkerar ensam längre bort.. Lik förbannat när man kommer ut från affären så har man en bil klistrad intill sidan där t.ex babyskyddet ska in..