• Anonym (blää)

Gräslig andedräkt på ALLA som äter sällan!

Har ni märkt detta fenomen?

Alla som äter sällan under dagen har en fruktansvärd andedräkt....

Ex: två av mina kollegor äter ingen frukost, bara en koppa kaffe på morgon. Ingen frukt eller liknande på fikat och en liten lunch. Vi trefikat äter dom inget igen.....

Jag har även märkt att många som är smala (äter sällan) oxå luktar hemskt ur munnen....

Bara jag som märkt detta?

• Svar på tråden Gräslig andedräkt på ALLA som äter sällan!
  • Fia 28

Nope aldrig märkt något samband med det. Däremot tror jag att de kan börja lukta om de dricker för lite vatten.

Sambon äter ofta och luktar även ofta illa ur mun, så det stämmer inte in på honom. 

• Duckan

Jag och maken kallar den lukten för "svält". Även de som dricker för lite vatten kan få den andedräkten.

• Långbenopluto

Det har jag också märkt, det kan ju bero på att dom inte får så mycket saliv som man får när man äter.... och saliven gör ju rent runt tänderna?

• annananonym

Jag kan inte äta oftare än lunch mitt på dagen för det är enda gången jag har rast.

Luktar jag illa alltså?

• Inte jag

De kanske äter lchf och kanske hamnat i metod. Då kan man lukta illa i munnen. :)

• Duckan

annananonym, det kan inte vi veta. Dricker du vatten? Det spelar in skulle jag påstå. Sen är det ju inte skrivet i sten att alla luktar, men det finns de som gör det.

• Anonym (Jag med tyvärr)

De kanske kör lchf och hamnat i ketos. Då luktar man ofta. Kan själv känna att andedräkten blir sämre när jag fastar. Så som ngn skrev ovan "luktar svält" passar rätt bra.

• Anonym (blää)

Skönt att se att jag inte är ensam som märker deta...

Men VAD är det som luktar egentligen?

Hur kan andedräkten lukta så illa bara för att dom äter lite? 

Är det saliven, eller?

• Inte jag
    Anonym (blää) skrev 2015-09-16 18:19:12 följande:

Skönt att se att jag inte är ensam som märker deta...

Men VAD är det som luktar egentligen?

Hur kan andedräkten lukta så illa bara för att dom äter lite? 

Är det saliven, eller?

Det kan ju lukta aceton
  • Hanky Panky

Jag är en sån som äter sällan. Bor själv så har ingen att anpassa mig efter, så ibland glömmer jag att äta.

Och ja faktiskt, jag tycker mig kunna känna smaken (eller lukten eller vad man nu ska kalla det) av ketos ibland. Det blir som en påminnelse om att äta.

Något annat som ger dålig andedräkt är latte. Alla mina lattedrickande vänninor luktar apa ur munnen. Jag dricker själv inte kaffe så kanske därför jag är känslig för det!

• Anonym (M)

Jag har märkt det. Sambon luktar gräsligt ur munnen om han inte ätit på hela dan, även om han borstat. Jag har hört att det har med salivproduktionen att göra, vet att jag själv var väldigt torr i munnen och därför hade dålig andedräkt när jag inte åt som jag skulle.

• Anonym (Aha)
    Hanky Panky skrev 2015-09-16 20:26:05 följande:

Jag är en sån som äter sällan. Bor själv så har ingen att anpassa mig efter, så ibland glömmer jag att äta.

Och ja faktiskt, jag tycker mig kunna känna smaken (eller lukten eller vad man nu ska kalla det) av ketos ibland. Det blir som en påminnelse om att äta.

Något annat som ger dålig andedräkt är latte. Alla mina lattedrickande vänninor luktar apa ur munnen. Jag dricker själv inte kaffe så kanske därför jag är känslig för det!

Oj, jag dricker latte varje dag och känner ibland att jag har dålig andedräkt... Är det mjölken som gör det? Det blir som en beläggning på tungan, blä. Och ja on topic så börjar man lukta illa ur munnen när man är hungrig. Det är väl minskad saliv och tom magsäck som gör det.
Svar på tråden Gräslig andedräkt på ALLA som äter sällan!