• Mammut

Bikarbonat test

Inhandlade idag bikarbonat och plastmuggar och testade se om det var pojke eller flicka jag väntar. Någon mer som testat och fått rätt och fått det bekräftat via ul eller vid själva förlossningen?

Visserligen är jag bara i vecka 6. Men har tänkt göra om det senare. Bara för att det är lite kul... sen får man ändå räkna med att det kan visa fel.

För er som inte vet vad det är för test. Så lägger man två skedar bikarbonat i en plastmugg och samlar morgonurin (opåverkad av vad man ätit och druckit) i den andra muggen. Sen häller man över urinen i bikarbonatmuggen. Bubblar det till och sen ser ut som en öl i skummet så väntar man pojke och händer det ingenting så väntar man flicka. Beror på att ph värdet är olika i urinen beroende på vad man väntar.

Läst att man helst ska göra det efter vecka 10 men kunde inte hålla mej.

Googlade lite på: baking soda test och verkar stämma mer än det missvisar. Fanns även en del youtube klipp.

Iallafall så ser det ut som jag väntar en tjej. Dök bara upp nån enstaka bubbla som snabbt försvann. Lite kul hade det varit om det stämmer då jag sen tidigare har 4st pojkar men en 5:e pojke är självklart lika välkommen och älskad.

• Svar på tråden Bikarbonat test
  • chokladgroda

Jag har tänkt testa men blivit lite osäker. För jag har inte kollat kön och då blir detta mest en kul grej. Är rädd att jag litar för mycket på det ;)

är i vecka 29 och förr eller senare kommer jag ju få veta ändå. Jag har två killar sen innan och känner som du. Visst vore det kul med en tjej men är det en grabb som tittar ut så är det ju precis det jag vill ha. För man vill ju inte ha något annat barn än just det man bär på, oavsett kön.

Men kanske skulle ta och testa ändå.. Får återkomma imorgon. Har både plastmuggar och bikarbonat hemma :)

• Aniroma

Jag har gjort bikarbonattestet och det har visat på pojke, gjorde även ringtestet som också visade pojke! Men har fyra veckor kvar till rul, så vi får väl se vad det säger ;)

• Madelen21

Jag har oxå testat å fått resultatet flicka. är i v 17 me mitt fjärde barn. ska kolla på ultraljudet va de blir. Hört flera som sagt att det stämt. testat kinesiska kalendern oxå som säger flicka :)

• Babyfeber

Jag gjorde det när jag väntade mina enäggstvillingar. Visade tjej och 2 tjejer blev det :)

• chokladgroda

Nu har jag testat och testet visade tjej. Synd att jag aldrig testade när jag väntade pojkarna. Hade varit roligt att jämföra! Får återkomma i november-december om testet stämde :)

• mariejohansen

Testet visade pojke, kinesiska kalendern tjej och UL tjej.

• Bjoork

Testet visade pojke, ringtestet visade pojke, kinesiska kalendern pojke och RUL visade pojke, och ut kom en pojke också. :)

Har även provat denna gången. Testet visade tjej, ringtestet tjej och kinesiska kalendern tjej också, får se vad RUL säger i februari.

• Aniroma

Nu kan jag uppdatera! Första gången jag gjorde bikarbonattestet så fick jag en tunn tunn vit hinna men inga direkta bubblor, kanske en eller två små. Jag tog det ändå som att det var pojke eftersom det endast skulle va tjejer om ingenting hände. Andra gången hände ingenting. Ingen hinna eller nåt annat. Ringtestet visade pojke. Kinesiska kalendern visade flicka. Bär magen enbart framåt vilket ska vara pojke. Men enligt rul och fostervattenprov så vet vi att vi ska få en flicka :)

Svar på tråden Bikarbonat test