Bikarbonat test
Inhandlade idag bikarbonat och plastmuggar och testade se om det var pojke eller flicka jag väntar. Någon mer som testat och fått rätt och fått det bekräftat via ul eller vid själva förlossningen?
Visserligen är jag bara i vecka 6. Men har tänkt göra om det senare. Bara för att det är lite kul... sen får man ändå räkna med att det kan visa fel.
För er som inte vet vad det är för test. Så lägger man två skedar bikarbonat i en plastmugg och samlar morgonurin (opåverkad av vad man ätit och druckit) i den andra muggen. Sen häller man över urinen i bikarbonatmuggen. Bubblar det till och sen ser ut som en öl i skummet så väntar man pojke och händer det ingenting så väntar man flicka. Beror på att ph värdet är olika i urinen beroende på vad man väntar.
Läst att man helst ska göra det efter vecka 10 men kunde inte hålla mej.
Googlade lite på: baking soda test och verkar stämma mer än det missvisar. Fanns även en del youtube klipp.
Iallafall så ser det ut som jag väntar en tjej. Dök bara upp nån enstaka bubbla som snabbt försvann. Lite kul hade det varit om det stämmer då jag sen tidigare har 4st pojkar men en 5:e pojke är självklart lika välkommen och älskad.