• Alexi

Presenter till barn som älskar bilar och liknande

Ni som har barn som främst leker med olika fordon, bilar, helikopter, båtar och sånt. Köper ni fler sådana till födelsedag och jul trots att det finns en jättemängd hemma redan?

Sonen fyller fem om ett tag och sen kommer julen. Och vi och släkten ska köpa presenter. Idag när vi ändå var på BR så gick vi med honom runt och kollade vad han tittade på och fastnade för och det är bara fordon, av olika slag. De stora sådana främst. Så det känns som att det är sånt han kommer bli gladast för men också lite på temat, hur många bilar, sopbilar, ambulanser kan man ha liksom...

• Svar på tråden Presenter till barn som älskar bilar och liknande
  • Anilo

Min son 3.5 älskar bilar och har alldeles för många. Han får istället brio builder i form av en brandbil men som ändå går att bygga med. Alternativt lego bilar där delarna går att bygga andra saker av :)

• Tom Araya
    Alexi skrev 2015-09-16 21:05:01 följande:

Ni som har barn som främst leker med olika fordon, bilar, helikopter, båtar och sånt. Köper ni fler sådana till födelsedag och jul trots att det finns en jättemängd hemma redan?

Sonen fyller fem om ett tag och sen kommer julen. Och vi och släkten ska köpa presenter. Idag när vi ändå var på BR så gick vi med honom runt och kollade vad han tittade på och fastnade för och det är bara fordon, av olika slag. De stora sådana främst. Så det känns som att det är sånt han kommer bli gladast för men också lite på temat, hur många bilar, sopbilar, ambulanser kan man ha liksom...

Både ja och nej.
    Som barn älskade jag också bilar och andra fordon och maskiner, kunde inte få nog av dem, tycker jag fick alldeles för lite av dem...
    För mig var det viktigt att många i samma storlek (ungefär samma skala) och jag använde inte alltid samma, exempelvis olika inne och ute (i sandlådan exempelvis).
    Men jag gillade ju annat också och jag tycker man ska uppmuntra till olika intressen så att aktiviteterna inte blir enformiga.
    Satsa på kvalitet, det finns mycket skräp på marknaden.
  • Tow2Mater

Japp, men inte enbart. Det blir ju annat också. De ska ju bli glada av sina paket! :)

Svar på tråden Presenter till barn som älskar bilar och liknande