• Anonym (Anonym)

Vad klassar ni som otrohet och när ska man lämna sin partner?

Nu är det såhär att jag fyller snart 18 år och har vart tillsammans med min pojkvän (22 år) i lite över ett år. 
    Det jag vill veta är när ni tycker det klassas som otrohet och när man borde lämna sin partner?

För att göra en lång historia kort..
    För ca 2 veckor sedan så kollade jag min pojkväns telefon (har kollat den kanske 5 ggr och hittat varje gång, tex konversationer som jag blivit ledsen över) och hittade att han var medlem på bodycontact.com. För er som inte vet vad de är så är det tydligen en sexsida där man letar ''knullkompisar'', vanligt ligg eller bara att sexchatta. Han hade förstås skickat massa meddelande till folk han villa träffa och bla, ''knulla sönder i bilen''. Jag vart ju förstås jätte ledsen och konfronterade honom. 
    Jag kan ju säga att han gjort sånt här förut, dock ''bara'' flirtat med tjejer på facebook ett X antal gånger. Varje gång har jag förlåtit honom för att jag är så himla kär i honom.
    Iallafall, han ställde sig i försvarsposition som vanligt vilket betyder att han förnekar, sänker och kränker mig direkt så jag ska ta tillbaka det jag sagt för att jag känner mig dum. Tillslut så erkände han bara halva biten och jag förlät väl honom för det. Men jag tänker ju på det varje dag och är egentligen ledsen varje dag och går och oroar mig för vem han skriver med eller vad han gör på internet. 

Och jag vet att ni äldre nu tänker ''Ja men du är så ung, du har hela livet framför dig, haka inte upp dig på en skitkille nu''. Men, jag känner verkligen att det här är mannen jag ska leva med resten av mitt liv. Så, vad skulle ni göra? Hade ni accepterat detta för att det inte är fysiskt otrohet, eller hur tänker ni? För jag vet inte hur jag tänker. 

• Svar på tråden Vad klassar ni som otrohet och när ska man lämna sin partner?
  • Eleonor01
    Anonym (Anonym) skrev 2015-09-16 23:01:06 följande:

Nu är det såhär att jag fyller snart 18 år och har vart tillsammans med min pojkvän (22 år) i lite över ett år. 
    Det jag vill veta är när ni tycker det klassas som otrohet och när man borde lämna sin partner?

För att göra en lång historia kort..
    För ca 2 veckor sedan så kollade jag min pojkväns telefon (har kollat den kanske 5 ggr och hittat varje gång, tex konversationer som jag blivit ledsen över) och hittade att han var medlem på bodycontact.com. För er som inte vet vad de är så är det tydligen en sexsida där man letar ''knullkompisar'', vanligt ligg eller bara att sexchatta. Han hade förstås skickat massa meddelande till folk han villa träffa och bla, ''knulla sönder i bilen''. Jag vart ju förstås jätte ledsen och konfronterade honom. 
    Jag kan ju säga att han gjort sånt här förut, dock ''bara'' flirtat med tjejer på facebook ett X antal gånger. Varje gång har jag förlåtit honom för att jag är så himla kär i honom.
    Iallafall, han ställde sig i försvarsposition som vanligt vilket betyder att han förnekar, sänker och kränker mig direkt så jag ska ta tillbaka det jag sagt för att jag känner mig dum. Tillslut så erkände han bara halva biten och jag förlät väl honom för det. Men jag tänker ju på det varje dag och är egentligen ledsen varje dag och går och oroar mig för vem han skriver med eller vad han gör på internet. 

Och jag vet att ni äldre nu tänker ''Ja men du är så ung, du har hela livet framför dig, haka inte upp dig på en skitkille nu''. Men, jag känner verkligen att det här är mannen jag ska leva med resten av mitt liv. Så, vad skulle ni göra? Hade ni accepterat detta för att det inte är fysiskt otrohet, eller hur tänker ni? För jag vet inte hur jag tänker. 

Precis! Du ÄR ung å dina värderingar över dig själv å ett förhållande kommer att ändras under åren.... Grynet ( om du kommer ihåg å vet vem det var) sa TA INGEN SKIT. sen tror jag du kan lista ut vad jag tycker iaf....
  • AnnaZL

Du säger att du känner att detta är mannen du ska leva med resten av ditt liv.
    Det betyder att en man som sexchattar med andra och kränker dig när du vill prata om det är en man du vill leva resten av ditt liv med. På sättet du beskriver situationen låter det inte som om du gillar hans beteende.
    Varför känner du att du vill leva resten av livet med någon som beter sig så?
    Han har tydligt visat dig sin karaktär och personlighet. De kommer inte att förändras.
    Det enda du kan förändra är hur du agerar: acceptera, lämna, eller forsätt att inte acceptera och klaga över något som kommer att fortsätta (och antagligen eskalera).

• Anonym (Gå)

Det är inget att fundera på. Lämna honom. Det finns faktiskt kloka schysta killar i världen som bara vill ha dig och ingen annan.

• Anonym (:()

Inget att satsa på :( Vet att det gör ont, men det kommer gå över. Han har ingen respekt för dig och han vet att du förlåter honom. Du har tre val:

1. Lämna och hitta en som respekterar och älskar dig. Lev ett lyckligt liv :) Du kommer må bra. (Bästa bästa bästa)

2. Stanna och bli som honom. Skit ska skit ha... Antingen inser han hur det käns eller så blir det värre... Två fel brukar aldrig bli ett rätt... Men i bland kan vissa människor ändrad när dom får smaka på sin egen medecin. ( inget jag rekommendera dock )

3. Gör inget, må dåligare, du kommer sakta men säkert bli ner bruten :( (stanna inte där).

Du har hela livet framför dig, du kommer bli kär och galen igen :) Gå vidare!!! Kraaam

• Anonym (Själv varit där)

Det finns bara en vettig handling - kasta ut honom!!

• Anonym (DigiSteve)

Det låter ju absolut inte som en bra kille. Vill du verkligen leva ihop med någon du inte kan lita på?

• Anonym (Frida)

Jag är äldre och ja, jag tycker du ska dumpa honom. Han kommer bara göra dej olycklig. Det blir så mycket bättre liv om du lever det med en man som gör dej glad istället för ledsen. Kär blir du igen, jag lovar.

• Anonym (e)

jag hade lämnat. Jag är äldre än dig och man lär så länge man lever. finns ingen anledning ödsla tid på den mannen so så uppenbart inte respekterar dig

Svar på tråden Vad klassar ni som otrohet och när ska man lämna sin partner?