Vad klassar ni som otrohet och när ska man lämna sin partner?
Nu är det såhär att jag fyller snart 18 år och har vart tillsammans med min pojkvän (22 år) i lite över ett år.
Det jag vill veta är när ni tycker det klassas som otrohet och när man borde lämna sin partner?
För att göra en lång historia kort..
För ca 2 veckor sedan så kollade jag min pojkväns telefon (har kollat den kanske 5 ggr och hittat varje gång, tex konversationer som jag blivit ledsen över) och hittade att han var medlem på bodycontact.com. För er som inte vet vad de är så är det tydligen en sexsida där man letar ''knullkompisar'', vanligt ligg eller bara att sexchatta. Han hade förstås skickat massa meddelande till folk han villa träffa och bla, ''knulla sönder i bilen''. Jag vart ju förstås jätte ledsen och konfronterade honom.
Jag kan ju säga att han gjort sånt här förut, dock ''bara'' flirtat med tjejer på facebook ett X antal gånger. Varje gång har jag förlåtit honom för att jag är så himla kär i honom.
Iallafall, han ställde sig i försvarsposition som vanligt vilket betyder att han förnekar, sänker och kränker mig direkt så jag ska ta tillbaka det jag sagt för att jag känner mig dum. Tillslut så erkände han bara halva biten och jag förlät väl honom för det. Men jag tänker ju på det varje dag och är egentligen ledsen varje dag och går och oroar mig för vem han skriver med eller vad han gör på internet.
Och jag vet att ni äldre nu tänker ''Ja men du är så ung, du har hela livet framför dig, haka inte upp dig på en skitkille nu''. Men, jag känner verkligen att det här är mannen jag ska leva med resten av mitt liv. Så, vad skulle ni göra? Hade ni accepterat detta för att det inte är fysiskt otrohet, eller hur tänker ni? För jag vet inte hur jag tänker.