• Anonym (Peppar)

Hur många sd,are lyckades ni radera ifrån eran facebook?

Hej!

Har några frågor till alla er som för ca 1-2år sedan lade ut på eran facebook sida att ni minsann skulle radera alla ifrån er vänlista som röstade på SD.

Hur många lyckades ni radera?
    Hur känns det idag att 1/3 del utav era facebook vänner var GROVA rasister och dödsknarkare?
    Radera ni också familjemedlemmar? kanske erat eget barn? din mamma eller pappa? kanske någon ur din släkt som röstade på SD?
    Om inte - skulle ni radera dom om ni visste vad dom egentligen röstade på?

• Svar på tråden Hur många sd,are lyckades ni radera ifrån eran facebook?
  • Nayaa

Jag raderar folk som gillar och postar rasistiskt skit. Och ja det är ofta sverigedemokrater det handlar om.

1/3 av mina vänner på Facebook är garanterat inte sverigedemokrater, man får väl välja sitt umgänge.

• Fjäril kär

Så länge man beter sig som folk och kan diskutera sakligt får folk ha vilken politisk inriktning som helst.  Men den som postar en massa skit och fyller tidslinjen med ren dynga oavsett politisk tillhörighet den personen åker från vänlistan. 

Det finns en del sd:are som inte skriver annat än en kort genomtänkt status nån gång i halvåret om politiken, de får vara kvar.  sen finns det skithögar som delar dynga timme ut och timme in som ryker snabbt. 

jag har nolltolerans mot nidbilder på Reinfeldt, Kalle Anka-citat på Lövén, IS-filmer, rasistiska inlägg om Efterlyst-delningar osv osv....  Alla såna personer ryker. 

Jag rensar alltså inte enbart sd:are utan alla som inte kan uppföra sig ryker oavsett vad de än må rösta på 

• apburen

Wow, på tre inlägg är det redan två påhopp på SD-are.
    "Skräpmänniskor" och "skithögar".

Bra jobbat, verkligen!

Själv har jag vänner från de flesta partitillhörigheter och den enda (EN) som rykt var ultrakommunist.

• apburen
    Fjäril kär skrev 2015-09-17 07:15:39 följande:

Så länge man beter sig som folk och kan diskutera sakligt får folk ha vilken politisk inriktning som helst.  Men den som postar en massa skit och fyller tidslinjen med ren dynga oavsett politisk tillhörighet den personen åker från vänlistan. 

Det finns en del sd:are som inte skriver annat än en kort genomtänkt status nån gång i halvåret om politiken, de får vara kvar.  sen finns det skithögar som delar dynga timme ut och timme in som ryker snabbt. 

jag har nolltolerans mot nidbilder på Reinfeldt, Kalle Anka-citat på Lövén, IS-filmer, rasistiska inlägg om Efterlyst-delningar osv osv....  Alla såna personer ryker. 

Jag rensar alltså inte enbart sd:are utan alla som inte kan uppföra sig ryker oavsett vad de än må rösta på 

Oj då, du som är gift med en rasist och SD.sympatisör!
    Allt enligt dig själv i en annan tråd.

Får jag fråga, vad är det för fel på att visa filmer om IS? Är det inte bra (hur vidriga de än är) att sanningar blottläggs?
    Varför är det fel att publicera efterlysningar av brottslingar som TV redan visat?
    (De når garanterat ut till fler än någon nisse på FB.)
  • Lowika
    apburen skrev 2015-09-17 07:32:54 följande:
    Oj då, du som är gift med en rasist och SD.sympatisör!
    Allt enligt dig själv i en annan tråd.

Får jag fråga, vad är det för fel på att visa filmer om IS? Är det inte bra (hur vidriga de än är) att sanningar blottläggs?
    Varför är det fel att publicera efterlysningar av brottslingar som TV redan visat?
    (De når garanterat ut till fler än någon nisse på FB.)
    För att det är SPAM. Kom med något eget och inte bara "gilla/dela". FB har blivit så opersonligt så det har tappat sin ursprungliga tanke. Sen har det ingen betydelse om det är IS, eller kalle anka eller överdrivet personligt spammande. Precis som Fjäril kär skrev.
  • Lowika
    Fjäril kär skrev 2015-09-17 07:15:39 följande:

Undrar om jag har blivit raderad av någon i min vänkrets haha. Jag propagerar för åsiktsfrihet, och kan ibland ta SDares parti i frågaon om att det har rätt att uttrycka sina åsikter utan påhopp, utan att för den skull hålla med om vad de säger. Jag är också hård på källgranskning och hur snett nyheter kan vinklas pga publicistens egen tillhörighet. Men det som står i tidningen/på internet är ju sant...
  • apburen
    Lowika skrev 2015-09-17 07:44:17 följande:
    För att det är SPAM. Kom med något eget och inte bara "gilla/dela". FB har blivit så opersonligt så det har tappat sin ursprungliga tanke. Sen har det ingen betydelse om det är IS, eller kalle anka eller överdrivet personligt spammande. Precis som Fjäril kär skrev.
    Nej, det är upplysning och det kan vi inte få för mycket av.
    Skulle det t ex bo en våldsman i mitt kvarter så är jag glad att han visas upp i Efterlyst, vare sig han är svensk eller utlänning.

Alla sanningar som kommer upp till ytan är bra, hur vidriga de än är.

Jag har inte skrivit något om vad jag själv publicerar på min FB men tack för tipsen.
  • AnnaSthlm

Har inte raderat några sdare,känner ingen som är rasist. Däremot har ett par kommunister rykt. Jag orkar inte se en massa smörja om allt till alla.

• Pentagram

Folk ryker från min vänskapslista om de uttrycker värderingar som går emot min humanism. Det inkluderar, men är inte begränsat till, folk som stöder SD.

• Anonym (....)

Har inte raderat någon för att de är SDare. Skulle de hålla på med rasistiska inlägg så ryker de. Samma med folk som skrattar åt djurplågeri, män som slår kvinnor och barn och de som marknadsför sina "hälsodrycker" dagarna i ända. Bye bye.

Svar på tråden Hur många sd,are lyckades ni radera ifrån eran facebook?