Inlägg från: apburen |Visa alla inlägg
  • apburen

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

TS,
    "Hela befolkningen"?
    Alla mellan 0 och döden eller?
    Hur röstades den siffran fram?

• apburen
    Analysera mera skrev 2015-09-17 16:35:55 följande:
    SD:s valresultatet delat med Sveriges folkmängd. Enkel matematik.
    Fast så kan man inte räkna även om själva uträkningen är enkel.
    Det blir missvisande och det vet du.

Kanske vi ska ta och räkna på de andra partierna också när vi ändå håller på...
  • apburen
    Analysera mera skrev 2015-09-17 18:48:00 följande:
    Det är inte alls missvisande.

Ja, inget parti är särskilt stort med det sättet att räkna, vilket jag inte heller påstått, men nu handlade tråden om SD.
    Urlöjligt, med ditt sätt att räkna och dra igång en tråd om vad t ex bebisar röstat på säger jag adjöss!

Väl mött någon annan gång i en annan tråd!
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-09-17 19:51:16 följande:
    Vinkar glatt heeeej dååå
    Det var inte dig jag skrev till vännen.
    Ville du något mer?

Miss Oneliner... skärp dig.
  • apburen
    Analysera mera skrev 2015-09-17 18:48:00 följande:
    Det är inte alls missvisande.

Ja, inget parti är särskilt stort med det sättet att räkna, vilket jag inte heller påstått, men nu handlade tråden om SD.
    Denna så korkade tråd, och jag som sa adjöss till dig igår kan inte hålla mig.
    Jag vet att det är att säga mot sig själv så det behöver du inte påminna mig om.

(Inte du heller nerfen som sitter i bakgrunden och applåderar åt allt som är mot Sverigedemokraterna. Ingen bryr sig om vad du tycker förrän du bevisar att du faktiskt VET och KAN något i frågan. Andra motståndare har iallafall NÅGON koll till motsats till dig.)

Nåväl!

Med detta befängda sätt att räkna är det totala valresultatet ca 63,8%. Summan av alla partiers resultat beräknat på hela folkmängden. Som alltid måste resultera i 100%.
    Allt annat är befängt.

Men visst, här har du hela valresultatet med ditt egenuppfunna sätt att räkna!
    Håll till godo. Bredvid har du de rätta siffrorna.

M  14,9    23,33
    C    3,9      6,11
    FP 3,5       5,42
    KD 2,9      4,57
    S  19,8    31,01
    V    3,6      5,72
    MP  4,4     6,89
    SD  8,2    12,86
    FI    2,0     3,12
    Öv.  0,6     0,97

Tot  63,8    100

Den totala delen godkända röster var  6 231 575
    Den totala befolkningen i dec. 2014 var 9 747 355
    Lika med 63,9%.

Förstår du inte nu heller så har jag inget hopp om dig och din framtid.
  • apburen
    En annan Anna skrev 2015-09-17 17:20:26 följande:
    Jag håller med dig. 
    Det händer, men alldeles för sällan. 
    Sjöqvist är bra på det, och några till, men absolut. 

För det mesta får Åkesson stå och bjäbba fram sina hittepåsiffror och floskler, och motparten hamnar i försvarsställning och verkar helt glömma att det är fullt tillåtet att påpeka felaktigheter och rena lögner. 
    Allvarligt, tror du att Åkesson hittar på de siffror och uppgifter han har?
    Hade han gjort det så hade han varit borta för länge sedan.
    Det vet vi båda två.
  • apburen
    En annan Anna skrev 2015-09-18 09:41:10 följande:
    Hela partiet bygger på luftslott. 

Tröttsamt när andra försöker lägga ord i ens mun. 
    Det får du såklart anse.
    Och jag får ha min åsikt.

Jag har inte lagt några ord i din mun, du vet att jag har rätt i min förra replik.
    Inget, och då menar jag inget, parti skulle överleva på rena lögner och påhittad fakta.
  • apburen
    En annan Anna skrev 2015-09-18 10:25:52 följande:
    Varför skulle jag veta att du har rätt? 
    Jag ser ju att du har tokfel. 

Vilket du vet Kyss
    Då säger vi så här.

De påståenden du hävdar är lögner, kolla fakta så får du se.

Sedan går det att vinkla och trixa med siffror vilket alla partier gör men jag lovar dig, det finns fakta bakom. 
    Politiker är (oftast) dessutom skickliga retoriker. (Undantaget Åsa Romson.)

Så, nu får det räcka om du inte har något mer reellt att komma med.

Skål
  • apburen
    En annan Anna skrev 2015-09-18 10:42:27 följande:
    Att sverigedemokraterna far med falska siffror är ingen nyhet. Det har uppmärksammats många gånger. Om du väljer att blunda för det, eller helt enkelt vill mörka det är det upp till dig.

I och för sig handlar det nog många gånger om "räkneexempel" och urusla mattekunskaper, men där finns nog en hel del medvetna lögner också. 

Problemet med att kolla fakta är att det inte finns några fakta som backar upp SD:s hittepåsiffror och rena lögner, eftersom det är hittepåsiffror och rena lögner. 
    Då så, då säger vi så.

Jag kan inte fortsätta en diskussion med en person som vägrar inse hur det ligger till. En person som tror att ett parti som ljuger och fabulerar.skulle överleva och växa med jättekliv. Nej, jag lägger min energi på annat håll.

Ha en fin dag Anna, eller vad du nu heter på riktigt. {#emotions_dlg.flower}
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:33:22 följande:
    Fast om övriga riksdagspartier såg över sin politik, vad ska ni då med Sugdemokraterna till?
    Vilka är sugdemokraterna?
  • apburen
    Insider skrev 2015-09-18 22:17:43 följande:
    Men den här tråden kanske har spelat ut sin roll? Vi har redan rett ut procenten kring senaste valet.

En mer intressant tråd vore hur övriga partier ska anpassa sin migrationspolitik för att minska SDs fantastiska ökning. För den kommer att fortsätta om inget görs från de andra partierna.
    Du får väl starta en tråd i ämnet! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?