Inlägg från: adindic |Visa alla inlägg
  • adindic

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

8%? Vad pratar du om? SD fick 12.9 i riksdagsvalet 2014, och i samtliga senare opinionsundersökningar så har SD varit över 20%.

Senaste från Yougov: www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-viktigast-bland-svenskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/
    Senaste från TV4/Novus; novus.se/wp-content/uploads/2015/09/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-15-september-2015.pdf
    Senaste från Sentio: nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/

Här kan du finna mer status.st/

Detta är f.ö. en helt naturlig politisk utveckling med tanke på den rådande invandringspolitiken.
    Det råder inget tvivel om att SD kommer att bli det största partiet 2018, detta är något som även många stora statsvetare är övertygade om.

• adindic

Jag är f.ö. själv invandrare och röstar på SD, det finns inget annat logiskt alternativ i dagens Sverige.
    Skulle jag vilja bo i ett land utan ett socialt skyddsnät, islamism och en skyhög kriminalitet så skulle jag ha stannat kvar i mitt hemland, för detta är precis vad Sverige håller på att förvandlas till.

• adindic
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:47:33 följande:
    Du menar SDs husgud? Tino eller vad han heter. Här, en en engelsk kaka.

Nej, och Tino Sanandaji är varken en statsvetare eller Sverigedemokrat, han är faktiskt emot Sverigedemokraterna, något du skulle ha vetat ifall du hade varit ett dyft insatt och objektiv.
    Han är en väldigt respekterad nationalekonom och författare som forskar mycket in invandringens effekter på samhället, som t.ex. kostnader, sysselsättningsgrad osv.
    Att han inte håller borta fakta från allmänheten som kan gynna SD, som våra så kallade "journalister", gör honom inte till en "SD husgud".
    Nedan har du hans blogg, jag råder dig att läsa hans arbete.

www.tino.us/

Du bör även läsa denna krönika.

www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/i-sverige-ar-vi-radda-for-sanningssagare/

Insider skrev 2015-09-18 21:51:38 följande:
    Alla måste hjälpas åt att hjälpa flyktingarna - inte bara 6 länder av 28 som det är nu.

Många är dock inte "flyktingar", utan lyckosökare, något som du kan läsa om nedan.

www.tino.us/2015/09/verklighetsforfalskning-ar-inte-humanism/

Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?