Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

Konservativ skrev 2015-09-20 19:30:12 följande:

Man kan mycket väl göra jämförelsen mellan hur VPK behandlades då och hur SD behandlas idag. Socialdemokraterna höll kommunisterna kort på arbetsplatser och höll reda på dem och de fick inte tillträde till utrikesnämnden för att de helt korrekt inte ansågs vara ett demokratiskt parti.

Men ÄNDÅ stödde sig socialdemokraterna i årtionden på deras röster för att hålla sig fast vid regeringsmakten. Och det var alltså ett parti som ingick i den international som styrdes från Moskva. Nu säger socialdemokraterna att SD är ett parti som det inte går att ta i med tång. Hyckleriet är massivt.

Inte bara S, men det kanske du har missat.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-20 19:56:57 följande:

Åh, en klassvakt och privilegierad översittare i ett. En rättar ju sig i ledet direkt för en sådan karaktär!

Bra där, visa vad du går för på riktigt nu.
  • Nerfherder
    Analysera mera skrev 2015-09-20 20:15:19 följande:

Det kan förvisso diskuteras, men jag låter det vara för tillfället.

Pfft tycker jag är ett utmärkt svar, eller hur. Det är nämligen så det låter när luften går ur uppblåsta saker.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-20 20:38:52 följande:

Har ingen respekt för folk som ser det som sitt privilige att nedlåta andra när de samtidigt håller hårt i forumsreglerna för övriga - mycket riktig på riktigt.

Varför skulle det finnas några problem med att visa upp den hållningen? Gör det väldigt gärna till och med.

Hur är mitt uttalande nedlåtande? Jag vill ju uppmuntra dig!
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-20 21:15:52 följande:

Jaha, på så vis. Det fanns inget nedlåtande i meningen men historien vill gärna få "Bra där, visa vad du går för på riktigt nu." att syfta på någonting annat än uppmuntran.

Hur som helst så växer det inte fram respekt för någon som kör med exakt samma utgångskort - som Anton Chirguh gör här - bara för en sådan sak. Lämna en ifred istället, vill inte ha några band till det som nicket Nerfherder står för överhuvudtaget och påsar med hyckleri slängs direkt i soptunnan.

Awww, ska du säga något om TS? Idag?
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-20 22:03:05 följande:

"Awww [...]" - verkar man berörd på något vis? Vardagsmat det här och att följa ens principer känns bara bra.

Trådstartaren vill inte fortsätta på diskussionen som fanns och ingen annan har hakat på den så nej, antagligen inte. Får väl bara svara på sådant här trams idag också men det finns ju andra trådar med.

Men vad bra, då kan du ju lämna tråden.
  • Nerfherder
    Gabbe75 skrev 2015-09-20 22:54:56 följande:

Helt idiotisk tråd. Men för att besvara TS frågeställning. Varför tror folk att SD är så himla stora? Många tycks ha sovit sedan valet 2014....

(bara en i raden av undersökningar)

Ska vi ta det ännnnnu en gång? Det är tre år kvar!
  • Nerfherder
    Gabbe75 skrev 2015-09-20 23:01:59 följande:

Och med den här tillväxttakten tvivlar jag inte ett ögonblick på att SD kommer bli största parti. Frågan är närmast om de kommer få egen majoritet eller inte.

Till och med på Södermalm börjar hipstersfolket överväga att rösta på SD. Deras cafeer och gator är numera helt belägrade av nyanlända och rumänska tiggare.

Det enda som möjligen kan hota SDs tillväxt är intern osämja i partiet. Ev har vi två invandringskritiska partier i riksdagen efter valet 2018.

Justja. De borde kalla sig odemokraterna.
  • Nerfherder
    En annan Anna skrev 2015-09-21 09:37:23 följande:

Alltid härligt när någon visar sina sanna färger. 

Håll dig till feministdebatterna, säger hen med tydligt hån. 

Andas
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-21 10:16:06 följande:

Bra råd där, Nerf. Mycket bra. Folk som inte andas har en tendens att avlida....

Pffft. Ljudet som kommer när luften går ur.
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-21 11:05:44 följande:

Du har en tendens att upprepa dig, Nerf....det blir inte sant för det. 

Bara så du vet !!!

//Anton 

Och du har en tendens att tramsa. Bara så du vet.
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-21 12:05:35 följande:

Menar du att jag har fel som påstår att folk som slutar andas....så småningom avlider !!!

Bu...
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-21 18:35:31 följande:

Jag är älskad av folket härinne (i motsats till dig, Nerf) och dom vet vad jag går för. 

Ahhh, och hur vet du det?
  • Nerfherder

Bara för att förtydliga: det mycket grova personangreppet är anmält, och jag kommer annäla alla påhopp från denna filur i även i framtiden.

Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?