• BigMami

Kan man gå ner i vikt om...

Ta lite keso blandad med äppelbitar och strö kanel på? Kanske ytterst lite flytande honung också istället för bullen

• BigMami
    Anonym (TS) skrev 2015-09-17 15:41:08 följande:

Så jävla dyrt:( 22 kr för ett stort paket som tar slut i ett nafs!

Keso? Här räcker det flera dagar till en familj på 6.. visst bebisen äter väl just inget
  • BigMami

Många gånger har jag funderat på att köpa en ko för att slippa handla mjölk hela tiden!

• BigMami
    Anonym (TS) skrev 2015-09-17 17:16:02 följande:

Kul. En get skulle jag vilja ha. Tänk getost... Mmm.

Klappa ett lamm också.

Några hönor för ägg också.. Kan du nästan baka dej en bulle!!
  • BigMami
    Anonym (NN) skrev 2015-09-18 10:58:58 följande:

[quote=75771188][quote-nick]Anonym (TS) skrev 2015-09-18 09:54:39 följande:[/quote-nick]Vad åt du igår?[/

Vad jag åt igår? Jag kör just nu 5:2 för att deffa kroppen lite, är skadad så kan inte träna.

Igår var "fastedag" med max 500 kcal.

Så 2 st lindahls kvarg på 150 g st med granolatopping, (en på morgonen och en på kvällen) samt 1 port Pauluns supergröt med mjölk och ett äpple.

idag är vanlig ätdag :)

Tips är att byta ev youghurt mot lättkvarg, funkar bra till frukost eller mellanmål.

Mer sallad/grönsaker (lägg på det först på tallriken) lite mindre av potatis pasta och liknande.

Och visst kan man äta en bulle då och då, det är totala mängden kcal som räknas.

Köpte den där super gröten men den gick fan inte att äta!! Vette tusan vad som blev fel.. Var bara en sörja med hårda frön av alltihopa..

Vad är det för app ni skriver i?
  • BigMami
    Anonym (TS) skrev 2015-09-18 14:35:46 följande:

Myfitnesspal heter appen. Urk, gröten verkar inte så lockande. Kör på hans andra tips: havregrynsgröt med ett halvt äpple i och mkt kanel. Har funkat bra tidigare. Känns som han vill tjäna pengar även om produkterna fyller sitt syfte. För det gör det. Go Paulún go hurra

Ska kolla in den appen

Nej godare gröt finns det ju än den där geggan! Fy 17..
  • BigMami

Oh nej! Jag skulle aldrig i livet klara mig utan frukost! Det är den allra viktigaste måltiden för mig .. En tallrik gröt med en kopp ljummet kaffe & smörgås, annars fungerar inte jag

• BigMami
    Anonym (TS) skrev 2015-09-18 23:17:26 följande:

Hihi samma här ÄLSKAR frukost!

Svar på tråden Kan man gå ner i vikt om...