Inlägg från: Anonym (NN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NN)

Kan man gå ner i vikt om...

Skaffa en mobilapp och skriv in allt du äter! Välj maxkalorier per dag och lägg in allt du äter (en liten hushållsvåg underlättar) så ser du vad du kan äta per dag.

Jag använder My fitness Pal, men det finns många jag bara körde på den jag hade i mobilen.

Bra att lägga in allt i en period så lär man sig vad man kan äta.

Och följer man ingen speciell diet så kan man såklart äta kanelbullar för det är kalorierna in/ut som räknas :)

• Anonym (NN)

[quote=75771188][quote-nick]Anonym (TS) skrev 2015-09-18 09:54:39 följande:[/quote-nick]Vad åt du igår?[/

Vad jag åt igår? Jag kör just nu 5:2 för att deffa kroppen lite, är skadad så kan inte träna.

Igår var "fastedag" med max 500 kcal.

Så 2 st lindahls kvarg på 150 g st med granolatopping, (en på morgonen och en på kvällen) samt 1 port Pauluns supergröt med mjölk och ett äpple.

idag är vanlig ätdag :)

Tips är att byta ev youghurt mot lättkvarg, funkar bra till frukost eller mellanmål.

Mer sallad/grönsaker (lägg på det först på tallriken) lite mindre av potatis pasta och liknande.

Och visst kan man äta en bulle då och då, det är totala mängden kcal som räknas.

• Anonym (NN)

Ännu ett tips är att lägga in i förväg i appen, om du vet vad du ska äta på kvällen. Så ser du vad du har kvar att röra dig med under dagen.

• Anonym (NN)

Haha jag älskar Pauluns gröt! Så gott med de lite hårda fröna och grynen i :)

Såklart kan man fixa egen gröt på egen gryn och fröblandning men jag tokgillar Supergröten!

Svar på tråden Kan man gå ner i vikt om...