• Liv100

Fertilitetsutredning – när syskonförsöken inte fungerar

Hej! Utredning har man rätt till inom landstinget, men tyvärr inte behandling om det behövs. Gå privat direkt om ni vill göra ivf, så rekommenderar de vad som behövs för er

Vi fick barn för 1,5 är sedan, han kom till spontant men 3 missfall innan. Nu har vi försökt i 6 månader utan resultat, pga att jag fyller 42 sökte vi hjälp för en månad sen, började ivf och plockade ut 25 ägg i förrgår, hoppas på ett fint embryo tillbaka!

Nån annan som också försöker med syskon här?

• Liv100

[quote=76446516][quote-nick]Tedax skrev 2016-03-16 18:06:32 följande:[/quote-nick]Grattis till finfint resultat! Hur många ägg befruktades? Och kunde odlas vidare?

Vi har också gått vidare till IVF, vi fick 20 ägg, varav 16 befruktas och till slut fick vi sex blastocyster till

frysen. [/

Tack! Otroligt nog befruktades 25 st, fick ett fint 8-celligt tillbaka på dag 3, så nu väntar vi på test 26 mars! Har inte fått besked om några blev blastocyster, ska få brev hem nästa vecka.

Hur har det gått för er, är du gravid?

• Liv100

@Tedax

Kom på att jag såg i en annan tråd att det blev totalfrys för er. Hoppas på insättning snart då!

Lite orolig att jag ska bli överstimulerad, inte jättestor risk enl läkaren då jag är så gammal ;)

Svar på tråden Fertilitetsutredning – när syskonförsöken inte fungerar