• Fia88

Biljäveln rånar mig!!! Vad betalar ni???!

Har en Volvo V70 -2011 diesel som är helt dum i huvet!!!! Den pajar hela tiden och nu har jag tröttnat......

Började med att motorlampan började lysa i augusti. lämnade in på mekonomen, gubben felsökte och sa att det kunde vas 10 olika grejer men han skulle byta nån olja och släcka lampan. Jaha 3500kr.

Tar en månad så börjar lampjäveln lysa igen och bilen är slö som fan av nån anledning, ringer o bokar tid. Dags för storservice tydligen. Jaha kul.. Nåt filter och kamrem ska bytas BAM 18000kr..

Ska hämta ut biljäveln då säger gubben att bilen är fortfarande slö o han måste byta lite fler saker som kostar mig 5000kr

Alltså jag har seriöst lust att gå o dö..

På detta så är jag höggravid med o ska föda om en vecka..

Betalar ni också såna här summor??! Tycker det är helt sjukt, bilen är så pass ny ju?!?

• Svar på tråden Biljäveln rånar mig!!! Vad betalar ni???!
  • Fia88

Fan va skönt att ha någon man känner som kan laga om det behövs! Det sparar du ju massor på, önska ja kände nån mekaniker men sån tur har man ju inte...

Och jag vet inte vad man ska ha för bil eftersom jag eller sambon inte kan greja själva.

En äldre- ja då kanske den pajar för jämnan o man får lämna in hit o dit o betala en massa där.

Vi tänkte ju såklart att en nyare bil skulle hålla?! Köpte den förra året för 110.000kr och snart kommer ju diverse servicar o skit va uppe på samma summa som vi köpte den för?!

Bor ute på landet och behöver bil för att ta oss till affär, dagis, jobb mm.

Annars hade jag gjort mig av med bil o cyklat...

Grrrr är så arg o less .. Tråkigare pengar att betala finns ej..

• Fia88

Ja ni har rätt jag känner mig jävligt blåst, men kollade runt efter och att byta partikelfiltret samt kamrem blir inte billigare.. Detta är vid 24.000 mil. Bilen har vart en taxibil det är därför den gått så långt.

Och detta var på mekonomen ja.

jag säger bara en sak till den människan som funderar på att skaffa en nyare bil. Kolla förihelvete upp vad sånt här kostar..

hade jag vetat detta så hade jag aldrig köpt biljäveln.

det finns bilar där sånna här servicar är ännu dyrare!!! En kompis bror betalade 24.000kr för att byta nån jävla skit På sin passat!!

Det är inte klokt, att det inte finns typ piratkopior på filter o grejer är konstigt.....

Svar på tråden Biljäveln rånar mig!!! Vad betalar ni???!