byxmyndig, göra vad man vill?
Min fråga är om man blir byxmyndig får man då göra vad man vill? Får jag tillexempel skriva sexuellt med vem jag vill och ha sexuella relationer hur jag vill? Chatta med vem jag vill?
Min fråga är om man blir byxmyndig får man då göra vad man vill? Får jag tillexempel skriva sexuellt med vem jag vill och ha sexuella relationer hur jag vill? Chatta med vem jag vill?
Det innebär att du inte räknas som barn längre, i den bemärkelsen om någon äldre person har sex med dig. Att det alltså inte automatiskt räknas som ett brott.
Resten får du fråga mamma och pappa om, det är dom som har ansvar för dig 3 år till.
Byxmyndig innebär att du får ha sex. Dvs du är 15 år och över. Byxmyndig handlar alltså om sex och inget annat. Vad du gör på nätet, vem du skriver till osv, har inte med det att göra. Där gäller fortfarande samma regler som alltid.