-
I solen vill vi bada varmt, men på vintern kan vi få åka långt, om inte poolen är varm. Jag nöjer mig med solen men barn vill bada.På Canarias har många hotell minst en “heated pool”, på fastlandet är det inte många. Även en del lgh och egna hus har det också.Påmindes om det nu igen vad det kan betyda, vad tycker du att det ska betyda?Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vad bör heated pool betyda?
-
Kan betyda så lite som uppvärmd till 20 grader har jag bittert fått erfara flera ggr. Numer så frågar jag specifikt efter HUR varmt man håller vattnet. Vill ha minst 25 grader, helst 28. Om inte arrangören kan svara ringer jag direkt till hotellet.
-
Hotellkomplex där det även finns privatägda bostäder har ofta varmare pool.
-
Vad är du ute efter?
"Heated pool" betyder bara "uppvärmd pool" det är inte konstigare än så.
D.v.s att man använder uppvärmning som drar ström och ström kostar pengar i synnerhet om man har "heated pool".
Sedan vad är du ute efter med dessa gradantal i omröstningen, och vad man skall "tycka" att det skall vara för temperatur. Det kommer ju knappast att vara till hjälp om man är på plats i närheten av en heate dpools som du INTE äger ändå.
Vilken temperatur man värmer upp heated poolen i är ju olika, det avgör ju poolägaren, oavsätt om det är hotellet som äger en "heated pool" eller det är i badhuset som har sin heated pool, eller om det är en vanlig familj som äger en heated pool. Eller om det är en lägenhets område som har "heated pool"...
-
Vad är det som är svårt att förstå? TS menar förstås vad som är gängse uppfattning om hur varm en uppvärmd pool ska vara på ett hotell, dvs vilken temperatur man bör kunna förvänta sig som turist om det står att hotellet har en uppvärmd pool. TS kan ju förstås höra av sig direkt till hotellet och fråga för att få ett exakt svar, men kanske tyckte det var intressant att få veta först om hennes förväntningar är rimliga. Har hon helt orimliga förväntningar (dvs alla som svarar i tråden anser att man kan förvänta sig kallare än hon tycker det ska vara) inser hon ju troligen att det kan bli svårt att hitta ett hotell _någonstans_ som har så varm pool och får då dra ner på sina förväntningar eller leta röven av sigEnAnonumius skrev 2015-09-18 23:19:11 följande:
Vad är du ute efter?
"Heated pool" betyder bara "uppvärmd pool" det är inte konstigare än så.
D.v.s att man använder uppvärmning som drar ström och ström kostar pengar i synnerhet om man har "heated pool".
Sedan vad är du ute efter med dessa gradantal i omröstningen, och vad man skall "tycka" att det skall vara för temperatur. Det kommer ju knappast att vara till hjälp om man är på plats i närheten av en heate dpools som du INTE äger ändå.
Vilken temperatur man värmer upp heated poolen i är ju olika, det avgör ju poolägaren, oavsätt om det är hotellet som äger en "heated pool" eller det är i badhuset som har sin heated pool, eller om det är en vanlig familj som äger en heated pool. Eller om det är en lägenhets område som har "heated pool"...
.
-
Isfritt
-
Frågar för att en fin villa skulle hyras som även hade kåpa över poolen, så det borde vara varmt, men det var solar, som inte håller över vintern för att ha varmt tydligen, då det är 18 mest och 21 ibland.Innan var ett hotell snabba med svar om 25 grader och elvärmd, som bokats.Hur dom är kan man googla fram och i nästa klagade folk, inga mailsvar därifrån, ringde då, solar och 21 grader.Vårt favvoställe har 25 och har haft 27, men vi vill prova lite annat.En till hittad har 27 och jordvärmepump, men i texten hittade jag att den är igång nästan hela vintern, så jag frågade när och fick inget svar...........En innepöl som provats har 34 grader.