• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson

Hur det än räknas så ändras det säkerligen då det är dags för ultraljud och sånt. Fast man vill ju gärna ha koll på veckorna, sen om det diffar någon dag gör säkert inget. Eller så ringer man kliniken och ber dom räkna ut, det tyckte jag lät säkras om man vill veta exakt :)

Jag har också dåligt med symptom tycker ja. Det händer mycket i magen, det känner jag. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Jag är rädd att börja TRO på det här för då lär det väl gå åt fanders. Att lyckas hela vägen fram på första IVFen känns för mig helt osannolikt. Vi får se :)

• No Ka Oi

Här är det klinikens uträkning av veckor och BF som gäller. Jag får reda på det när kliniken gör första VUL. RUL ska inte ändra på det. Å andra sidan brukar det inte skilja så många dagar som du säger.

• missmissis

[quote=75844890][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-10-06 ]

Jag är rädd att börja TRO på det här för då lär det väl gå åt fanders. Att lyckas hela vägen fram på första IVFen känns för mig helt osannolikt. Vi får se :)[/quote]

Vill bara berätta att vi fick vår underbara, perfekta dotter på första IVFen! :)

• Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-10-06 21:23:38 följande:

Kom på att jag faktiskt ringde till kliniken och bad dom räkna ut veckan, och det stämde inte överens med det jag slagit in i en sån där app. Blev tillbakaflyttad några dagar.

Jag blev också flyttad bak några dar, nästan en vecka. Då de räknar äggplock +2 V (11/9) så är jag i vecka 5+5 (v6) idag. Men jag har börjat bara använda 5+5.
  • Namnlös2015

Hej!

Jag är inte gravid än, men har börjat med Gonal-F och ska på UL i morgon. Ska sätta mig en dag och läsa igenom hela tråden :)Men tänkte smyga in en fråga!

Hur vanligt är det egentligen med överstimulering?

• nittondemars
    frucgsvensson skrev 2015-10-06 21:21:20 följande:

Hm..redan vecka 5? När hade du äggplock? För en vecka sedan skulle jag varit på ruvardag 13 och då i vecka 5 (4+0) Du var på rd9 va? Kan ju stämma förstås :)

Om du är i vecka 4+2 så har du gått fyra hela veckor och två dagar, alltså är två dagar in på vecka 5.

Jag satte in en fryst femdagars blastisar den 26/9. I appen skrev jag in senaste mens 6/9... Just nu känns det som att varje dag, eller varje timme nästan, betyder massor. Men sen påpekar appen att det är 248 dagar kvar... Jo, tack för den liksom!
  • nittondemars
    Namnlös2015 skrev 2015-10-07 12:38:39 följande:

Hej!

Jag är inte gravid än, men har börjat med Gonal-F och ska på UL i morgon. Ska sätta mig en dag och läsa igenom hela tråden :)Men tänkte smyga in en fråga!

Hur vanligt är det egentligen med överstimulering?

Hej.

Jag vet ingen statistik på överstimulering tyvärr.

Vid mitt äggplock i våras var jag lite överstimulerad. För att kroppen skulle få återhämta sig så väntade vi några extra dagar innan insättning, som blev på dag 5 istället för dag 2. Så det löste ju sig ändå.

Men de gör ju UL för att hålla koll på hur kroppen svarar på hormonerna. Finns det tecken på överstimulering så kan de sänka dosen de sista dagarna. Lycka till imorgon!
  • frucgsvensson

Jag är så trött på att gå och vara nojig och söka symptom efter symptom hela tiden. Överallt läser man hur vissa verkligen mår piss i vecka 6, i appar där man följer veckorna sä står det om illamående, onda bröst och trötthet. Känner NADA! Eller ja, det enda jag känner är ont i mage och ryggslut och det oroar mig OCKSÅ. Jag blir deprimerad av detta! Och nej, det går inte att undgå att läsa. Man vill ju ha något att jämföra med.

Det är det jag sagt hela tiden, det här med att ens BLI gravid har känts som hur lätt som helst, det är den här tiden som är sjukt jävla jobbig!! Och inte har jag nätt ultraljud förrän om tre veckor heller!

• Lulak1

Hej

Hoppas det är ok att vara här :) . 
    Jag är gravid i vecka 9 (8+1) efter våra första IVF . Vi har varit på VUL i måndag och allt ser ut bra. Vi såg hjärta blinkande, imorgon ska vi på inskrivning på mvc och sen hoppas allt ska gå bra hela vägen.  

Lycka till till alla !

• CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-07 17:15:53 följande:

Jag är så trött på att gå och vara nojig och söka symptom efter symptom hela tiden. Överallt läser man hur vissa verkligen mår piss i vecka 6, i appar där man följer veckorna sä står det om illamående, onda bröst och trötthet. Känner NADA! Eller ja, det enda jag känner är ont i mage och ryggslut och det oroar mig OCKSÅ. Jag blir deprimerad av detta! Och nej, det går inte att undgå att läsa. Man vill ju ha något att jämföra med.

Det är det jag sagt hela tiden, det här med att ens BLI gravid har känts som hur lätt som helst, det är den här tiden som är sjukt jävla jobbig!! Och inte har jag nätt ultraljud förrän om tre veckor heller!

Försök att njuta av din graviditet och leta inte efter symtom :) Symtomen kommer tids nog ändå samt att alla kroppar är annorlunda.
    Ruvar än så länge men har bestämt mig för att inte känna efter så mycket, jag kan ju inte påverka så mycket utan det är upp till kroppen ????
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15