• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-10-01 14:44:46 följande:

Vaknat efter nattjobb och känner mig skakig och illamående.. Ska man måsta börja äta något direkt när man vaknat nu redan? Tycker det verkar tidigt att må illa, är ju bara i vecka 5. Blir dock orolig att min smärta i brösten typ helt avtagit?! Det brukar ju vara ett säkert tecken för många..? Bröstvårtorna ömmar när man tar på dom, men förut var hela brösten hårda och som "lera", kändes som att man kunde forma dom då jag tog av bh-n. Inte nu längre. Oroväckande

Jag har inte varit illamående så jag kräks, men aboult att jag känt av illamående. Gjorde det redan innan jag fått plus. Testa dig fram med ätandet. Vissa dagar kommer mitt illamående efter maten. Tror att jag väntat för länge med att äta.

Mina bröst ömmar inte alls på morgonen när jag vaknar. Sedan kommer det smygande och ökande under dagen. Kanske samma för dig fastän du har andra sovtider.

Denna oro och nervositet är ett ständigt sällskap.
  • Gweny

Smyger in här... Tjuvtestade plus igår och digitalt gravid idag!! har td på måndag egentligen.

Vågar inte hoppas för mycket än. För 1,5 år sen plusade vi oväntat, men blev sen ma. Så är väldigt rädd & glad samtidigt!

Ska överraska sambon ikväll. han var nämligen på jobbet i morse och jag gör kväll. Vill ju se hans min.

• ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-10-01 14:44:46 följande:

Vaknat efter nattjobb och känner mig skakig och illamående.. Ska man måsta börja äta något direkt när man vaknat nu redan? Tycker det verkar tidigt att må illa, är ju bara i vecka 5. Blir dock orolig att min smärta i brösten typ helt avtagit?! Det brukar ju vara ett säkert tecken för många..? Bröstvårtorna ömmar när man tar på dom, men förut var hela brösten hårda och som "lera", kändes som att man kunde forma dom då jag tog av bh-n. Inte nu längre. Oroväckande

Hur mina bröst känns har också  varierat lite från dag till dag och sådär. 
    Jag tror inte det är något att oroa sig för. :) 
    Skakig och illamående låter ju "bra" :) 

När du skriver vecka 5 hur räknar du då? Jag är nyfiken på hur ni alla i tråden räknar? Jag är i vecka 5+6  och byter alltså vecka i morgon :)

När jag var på min inskrivningssamtal nu i veckan så var min barnmorska så irriterad på alla appar som gör att vi tror att vi är en vecka längre fram än man faktiskt är. Jag har ju ändå tänkt att jag är i den vecka det står, i min just nu står det ju Vecka 6 (5+6)  och den riktiga veckan inom parentes.  Även om jag var medveten om att man ska räkna fulla veckor så kändes det ändå som att backa en vecka. :(
    Och vad gäller vecka tolv, den magiska gränsen, så är det ju alltså när det står vecka 12+någon siffra som man kan slappna av...Även om man ser en tolva redan en vecka innan, haha..snurrig text, förstår ni hur jag menar??

• ettplusettlikamednoll
    Gweny skrev 2015-10-01 16:51:18 följande:

Smyger in här... Tjuvtestade plus igår och digitalt gravid idag!! har td på måndag egentligen.

Vågar inte hoppas för mycket än. För 1,5 år sen plusade vi oväntat, men blev sen ma. Så är väldigt rädd & glad samtidigt!

Ska överraska sambon ikväll. han var nämligen på jobbet i morse och jag gör kväll. Vill ju se hans min.

Stort grattis!

Jag och min man oroar oss också jättemycket, men försöker hela tiden tänka att just nu har vi det bästa utgångsläget. Och att bättre än vad det är just nu hade det ju inte kunnat vara. 
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-01 16:51:45 följande:

Hur mina bröst känns har också  varierat lite från dag till dag och sådär. 

Jag tror inte det är något att oroa sig för. :) 

Skakig och illamående låter ju "bra" :) 

När du skriver vecka 5 hur räknar du då? Jag är nyfiken på hur ni alla i tråden räknar? Jag är i vecka 5+6  och byter alltså vecka i morgon :)

När jag var på min inskrivningssamtal nu i veckan så var min barnmorska så irriterad på alla appar som gör att vi tror att vi är en vecka längre fram än man faktiskt är. Jag har ju ändå tänkt att jag är i den vecka det står, i min just nu står det ju Vecka 6 (5+6)  och den riktiga veckan inom parentes.  Även om jag var medveten om att man ska räkna fulla veckor så kändes det ändå som att backa en vecka. :(

Och vad gäller vecka tolv, den magiska gränsen, så är det ju alltså när det står vecka 12+någon siffra som man kan slappna av...Även om man ser en tolva redan en vecka innan, haha..snurrig text, förstår ni hur jag menar??

Jag ringde faktiskt till min klinik där vi gjorde ivf och frågade vilken vecka jag var i. Då var jag i vecka 3+6 eller något sånt, och enligt min apo var jag på dag 4+nånting, då hade jag slagit in från senaste mensen. Man är i vecka 2+0 vid ÄP säger dom. Så i vanliga fall om man räknar från ägglossning som också är 2+0 så går man ju ca 14 dagar fram till BIM, vilket betyder att man är i vecka 4+0 på BIM. Så fick jag förklarat för mig.

Jag är alltså i vecka 4+3 nu, vilket är vecka 5.
  • frucgsvensson
    No Ka Oi skrev 2015-10-01 15:20:13 följande:

Jag har inte varit illamående så jag kräks, men aboult att jag känt av illamående. Gjorde det redan innan jag fått plus. Testa dig fram med ätandet. Vissa dagar kommer mitt illamående efter maten. Tror att jag väntat för länge med att äta.

Mina bröst ömmar inte alls på morgonen när jag vaknar. Sedan kommer det smygande och ökande under dagen. Kanske samma för dig fastän du har andra sovtider.

Denna oro och nervositet är ett ständigt sällskap.

Ja, jag tror också att det går för långt mellan måltiderna för mig. Jag äter vanligtvis någonting vid 03 då jag jobbar. Sen blir det ingen mat förrän man vaknat sen vid 14 ungefär. Måste nog börja äta innan jag slutar vid 07. Fast nu är min nattpersonalen över imorgonbitti, sen går jag över och jobbar dagen. Lite lättare då.
  • Junilängtan

[quote=75821797][quote-nick]Frutopia skrev 2015-10-01 10:15:28 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad spännande att vi är så nära :)

Jag har inte heller så mycket känningar, lite mensliknande molvärkar till och från bara. Hoppas (konstig man är) att det kommer lite mer symptom snart! :)

• Junilängtan

Vart har alla här gjort ivf?

Vi gjorde vårt på huddinge och har varit helnöjda, bemötandet där har varit toppen! :)

• missmissis

Mina bröst känns som vanligt, ev lite större bara. Men så har jag ju illamåendet ggr tusen istället. Försöker tänka positiva tankar, att detta kommer gå bra. Lite sista chansen så vill inte ens tänka att det inte går. Dock längtar jag oerhört till vul nästa vecka. Fattar inte heller hur man räknar. Också hört 2+0 vid äggplock. Men hur tänker man när man satt in från frysen? Ska fråga kliniken så jag fattar. Återkommer. Enligt appen "gravid och baby" är jag i vecka 7 (6+5). BF 20 Maj om det nu stämmer. Fyller själv år 10 maj så blir spännande om vi blir nära...

• missmissis

Har tidigare ätit som vanligt dagtid fram till kvällen då det tagit stopp då jag bara mår illa och kräks. Idag var jag dock bara sugen på joughurt, smörgås och chips! :) Äter mkt oftare än vanligt, kan inte gå för lång tid. Kom på idag att det va länge sen jag gjorde nr 2. Förmodligen för att det kommit upp andra vägen.

Har berättat för närmsta familjerna och faktiskt redan på jobbet. De hade ändå fattat.

Dessutom har magen pluppat ut jättefort. Syns redan så att hålla till v. 12 blir nog svårt.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15