Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Vad lider min pojkvän av?

Jag känner tyvärr igen mig en del i det du skriver. Jag ångrar att jag inte lämnade tidigare än jag gjorde. Han måste inte bli fysiskt våldsam, men det där räcker för att man ska må rejält dåligt. En partner ska inte få en att känna så! Det verkar som att ni inte bor ihop, så mitt råd är att du tänker över hela situationen både en och två gånger INNAN ni får för er att bli sambos! Det är lättare att göra slut så länge ni inte bor ihop. Du förtjänar så mycket bättre än det där! Gör slut, häng med dig själv ett tag, till slut kommer du hitta någon som ger dig den kärlek du förtjänar (det gjorde jag, även om det tog längre tid än två år)!

Var stark!

• Anonym (...)
    Confused91 skrev 2015-09-19 12:16:26 följande:

Du har så rätt i allt du skriver. Jag känner att jag har blivit så överkörd och trampad på. Jag har förlåtit honom så lätt många gånger, men när jag gör något som inte passar honom så har HAN svårt att förlåta. Det jag menade med att han låter mig vänta och tiger ihjäl saker.

Jag vet att han har tappat respekten pga att jag hela tiden har förlåtit, men jag anser att han ska ha samma respekt för mig även om jag förlåtit honom och jag har tillåtit honom att köra över mig, men på något konstigt sätt så blir det att han tappat respekten. Många har sagt till mig att "det är mitt eget fel att han tappat respekten för mig", fast jag kan inte riktigt köpa det.

Jag förstår helt vad du menar! Man behandlar ju andra som man själv vill bli behandlad och du förlåter honom just för att du vill att han ska förlåta dig. Problemet är att han nog inte ser det så.

Lite elakt och onödigt att säga att det är ditt fel att han tappat respekten för dig. Han skulle inte ha gjort så att du kände det nödvändigt att behöva ursäkta dig själv hela tiden.

Som jag sa tidigare, det bästa är att lämna redan nu. För din egen skull.
  • Anonym (...)
    gdshvchb skrev 2015-09-19 13:36:02 följande:

Det låter som att det enda din pojkvän lider av är dig..

Vilken onödig kommentar. Hur menar du? TS vill bara känna att de är två i förhållandet, det är inte att begära för mycket.
  • Anonym (...)
    Confused91 skrev 2015-09-19 13:57:54 följande:

Inte villig att lösa problem?! Driver du med mig. Det är ju det jag har försökt göra! Jag kom med förslaget att testa parterapi osv. Det är HAN som säger att han inte vill gå på något sådant och han säger "Hur kan en psykolog hjälpa oss"

Låter mer som att han inte vill ta emot hjälp. Det ska inte bara vara upp till dig! Du kan inte reparera ert förhållande ifall han sätter sig på tvären. Jag har haft samma tankar och känslor som du, jag har agerat likadant. Skillnaden är att mitt ex till slut gick med på parterapi (nu hjälpte ju inte det så mycket, men ändå).

Varför stannar du? Vad har han som du vill ha? Stannar du för att du är rädd för att vara ensam? Det gjorde jag. Flera gånger tänkte jag "jag borde lämna, men jag vet inte hur", men vi bodde ihop och jag kände ingen i stan. Dessutom hade jag ingen fast inkomst, så det var väldigt svårt.
  • Anonym (...)
    Smarthuvud skrev 2015-09-19 14:10:16 följande:

Jag trodde att parterapi sköttes rent generellt av beteendevetare..

Så är det, men TS snubbe vet tydligen inte det.
  • Anonym (...)
    j a d e skrev 2015-09-19 14:15:25 följande:

Lite kort TS då din trådstart är onödigt tjatig, icke konkret och endast ur din version.

Intressant. En fråga: hur ska man kunna lägga ut någon annans version av en sanning/situation? Man har bara sin egen att gå efter, annars skulle man knappast behöva hjälp utifrån. Så ser jag på saken iaf.
Svar på tråden Vad lider min pojkvän av?