Inlägg från: todo nada |Visa alla inlägg
  • todo nada

Vad lider min pojkvän av?

Det är "ditt fel" att han har tappat respekten för dig, i den bemärkelsen att du tillåter honom att behandla dig som han gör. Fast mest låter det som att du tappat respekten för dig själv!

Det finns många män i världen som hade uppskattat någon dom du, varför lägg din tid på en omogen liten pojke? För det är precis vad han låter som, en liten snorunge som grinar, tjurar, och kan gå över lik för sin sak. För honom verkar ni inte vara två individer som ska bry er om varandra i relationen, utan en individ som ska göra den andra nöjd.

Tyvärr, är mitt enda råd att lämna honom. Han behöver komma till insikt och förändra sitt beteende om han ska kunna ha ett normalt förhållande. Vilket han aldrig kommer göra så länge du acepterar hans behandling av dig.

Han vet inte ditt värde uppenbarligen, var smart nog att veta ditt egenvärde och lämna den barnrumpan bakom dig istället.

• todo nada
    Confused91 skrev 2015-09-19 13:11:10 följande:

Tack för dina ord.

Vi bestämde att vi skulle gå i parterapi, han lovade mig guld och gröna skogar och han skulle göra ALLT för att det skulle bli bra igen, för han vill inte leva utan mig. Jag sa "Om du inte följer med på detta så kommer jag se det som ett stort svek. En kniv i hjärtat.

Det var bra mellan oss 1 vecka och sedan blev det bråk och han väljer att gå hemifrån mig och det sista han säger är "Du kan gå på den där parterapin ensam"

Senare frågade jag honom om han skulle följa med eller inte. Då säger han "Jag följer med om du börjar bete dig bra mot mig och slutar jiddra/tjaffsa med mig"

Han frågade mig varför han inte hade fått en ursäkt för "igår". Då sa jag "Ska jag behöva be om ursäkt för att jag reagerar när jag tycker att något är fel och för att jag uttrycker mina känslor?"

Då säger han "Nej nu lägger jag ner detta"

Han har inga som helst argument, för han vet att HAN gör fel?

Det han kallar för bråk var att jag var ärlig och sa vad jag tyckte och tänkte om vissa saker.

Precis som en grinig unge låter det som.. Vilken drama queen..

En vuxen kvinna har inte ut något av en liten tjurig pojk, man behöver en vuxen man. Någon man kan växa i relationen med, inte någon som ständigt störtar den.

Hur känner du själv kring det hela? Kort och gott, är du lycklig? Kommer han att kunna ändra sig?
Svar på tråden Vad lider min pojkvän av?