Vad lider min pojkvän av?
Utifrån det du skriver, så kan inte jag säga ett dyft om vem som gör rätt eller fel i er relation. Det du skriver är ju din sanning, och jag kan känna igen mig i mycket att det killen sagt, och jag vet att det inte är något fel på mig, och att jag haft anledning till att säga det jag sagt. Dock skulle jag aldrig vara respektlöst, så mycket skiljer också. Dock ser inte jag dig som en oskyldig söt liten fågel. Jag tror att du måste tänka på ditt eget beteende, likväl som han måste det. Du måste respektera HANS sätt att vara. Vill han inte prata, vill han inte ditt, eller datt, så måste du faktiskt respektera det. Din vilja är inte mer rätt än hans. Och vice versa. Jag tror att ni hamnat i stadiet där ni bägge är som bränd hud. Varenda liten sak, triggar igång ALLT, och så är ni där igen i avgrunden. Det är jävligt svårt att vända på det när man hamnat där man hamnat, särskilt om man har utgångspunkten att det är något fel på ens partner.
Varför blev du tillsammans med honom? Varför blev han tillsammans med dig? Varför ÄR ni tillsammans? Vad är hans goda sidor? Vad är dina? Ni har en mängd problem, helt klart, men prata även om det som binder er samman fortfarande. Ni är ju trots allt tillsammans av en anledning. Vilken är den? Fokusera på era likheter istället för era brister.
Lär er att respektera att ni hantera diskussioner på olika sätt, och ingens sätt är mer rätt i en relation. Visst är det mer rätt att lugn och sansat diskutera saken, istället för att kasta krukor runt omkring sig. MEN, i en relation, så spelar det ingen roll vilket som är mest rätt. Du kommer inte att lösa något genom att hävda att du som diskuterar, har mer rätt i din hållning. Det kommer att lösa absolut INGENTING.
Utifrån din trådstart så tolkar jag dig som att du är den där perfekta flickvännen, som aldrig gör något fel. Kanske kan du ha rätt. Men om jag är den perfekta pojkvännen. Skulle du inte tycka att det var jobbigt att jag såg en massa fel i ditt beteende, och att det självklart var ditt fel, eftersom jag är perfekt?
Slutligen, så kan jag bara säga, att du kommer inte att få förhållandet bra, genom att fortsätta din hållning. Han kommer inte att få det bra genom att fortsätta sin hållning. Enas om den saken. Sedan kan ni försöka enas om ni ska ändra på den saken, och försöka gå vidare tillsammans, eller på varsitt håll.