Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Förvaring i barnrum

Begränsa er. Ha inte så vansinnigt mycket leksaker, det är inte ens bra för ungarna. Barn kan till och med må dåligt av för mycket leksaker.

Men för att ta tag i det "akuta" platspoblemet: Köp en leklår och ställ i vardagsrummet, om det inte finns plats i sovrummet. En stor, där det får plats (samtidigt kommer ni upptäcka vilka leksaker sonen egentligen leker med, och kan slänga/skänka/sälja resten)

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Aniiee
    Amanda84 skrev 2015-09-19 21:42:57 följande:

Jag vet inte om vi har mer leksaker än andra, men sonen (och vi) leker faktiskt med allt som finns framme. Sådant som han har blivit för stor för plockar vi givetvis undan. Jag kan tillägga att sonen inte går på förskola, vilket gör att jag tycker att det är extra viktigt att vi har ett varierat utbud av leksaker och pysselmaterial hemma. Vi leker kanske inte med allt precis varje dag men nästan alla leksaker leks med under en vecka i alla fall.

En leklår är kanske ett alternativ. Nackdelen är väl kanske att sakerna "försvinner" i mängden och är svåra att hitta då. Fördelen som vi har nu är att allt är uppdelat i egna lådor: djur i en låda, leksaker med ljud i en, bilar i en etc, vilket gör att det är lätt att plocka fram (och städa undan) det han vill leka med. Han hittar alltid sina grejer på det viset. Problemet är ju att det tar massor med plats, så jag får se om det går att lösa på något vis med en leklår, kanske.

Leta efter en inredd/inredningsbar leklår =P
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
Svar på tråden Förvaring i barnrum