• Anonym (Nyval)

Över 6000 flyktingar i veckan nu, klarar Sverige av detta eller kräver vi nyval!

Över 6000 på bara en vecka. På ett år är det ofantliga 300000 utan anhörighetsinvandringen. Klarar Sverige av detta i mindt tre år till, behöver vi ta lån för att kunna ta emot 1 miljon flyktingar under dessa tre år ( siffran kan öka eller avta, men så ser det ut idag) och dess anhöriga?

Många vill ha nyval. Hur gå till väga för att få ett nyval.

Sverige håller på att ändras ända in i ryggmärgen.

Nyval, lån eller nedskärningar på annat.

Hur ser ni på saken?

Länk: www.expressen.se/nyheter/jag-vill-fortsatta-min-utbildning-i-sverige/

• Svar på tråden Över 6000 flyktingar i veckan nu, klarar Sverige av detta eller kräver vi nyval!
  • Anonym (heja svetsaren)

Det här är lugnt

Fixar "Svetsaren". Han har ju lovat ordning och reda. Svetsaren är ju som bekant en karl vid sina ord och håller ju vad han lovar.
    Om inget annat så är problemet löst till 2040 eller längre fram.

Vi får se om de höga politikerna öppnar sina hjärtan och dörren till alla. För det vill dom att alla medborgare ska göra.

Sen skapar det arbetstillfällen. Flört 

(Svetsaren=statsministern Löfven)

• Anonym (Nyval)
    Analysera mera skrev 2015-09-20 17:26:41 följande:

Enskilda medborgare utlyser inte nyval.

Hur får vi till nyval är frågan!
  • Anonym (Tja)

De kan ju fortsätta nalla av min och andra pensionärers pengar så löser det sig väl. Och höja skatterna ännu mer. Och dra in på sjukvård för oss svenskar-flyktingar får ju gratis. Och tvinga vanligt folk flytta för det ska bli asylboenden. Och dra ner ännu mer på hemtjänsten. Så visst, det är lugnt!

• Anonym (Nyval)
    Anonym (Tja) skrev 2015-09-20 17:56:28 följande:

De kan ju fortsätta nalla av min och andra pensionärers pengar så löser det sig väl. Och höja skatterna ännu mer. Och dra in på sjukvård för oss svenskar-flyktingar får ju gratis. Och tvinga vanligt folk flytta för det ska bli asylboenden. Och dra ner ännu mer på hemtjänsten. Så visst, det är lugnt!

Vad ledsen man blir åt de äldres vägar
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Nyval) skrev 2015-09-20 17:58:20 följande:
    Vad ledsen man blir åt de äldres vägar smile4.gif
    Visst blir man!  Jag är "ung" och klarar mig ändå, men mammas generation och svärmor,de har det knapert nog. De på hemmen ska vi inte tala om ens!
  • Anonym (Nyval)
    Anonym (Tja) skrev 2015-09-20 18:04:20 följande:

Visst blir man!  Jag är "ung" och klarar mig ändå, men mammas generation och svärmor,de har det knapert nog. De på hemmen ska vi inte tala om ens!

Även om vi är "unga" och förhoppningsvis klarar oss till pensionsåldern som då säkerligen kommer ligga på 72 år minst så är jag livrädd för mina barns framtid. Det är det som skrämmer mig allra mest.
  • Anonym (otäckt)

Blir orolig om politikerna inte tar befolkningen på allvar. Tillslut blir det ju upplopp? Vi orkar inte mer, liksom. 

• Anonym (***)

Blir det färre om vi har nyval?

• Anonym (Nyval)

Och så protesteras det redan där flyktingarna är missnöjda:www.dt.se/dalarna/ludvika/flyktingar-som-anlant-till-fredriksberg-kanner-sig-lurade&utm_medium=widget-548826910a948&utm_content=www.dt.se

www.dt.se/dalarna/ludvika/asylsokande-i-protest-utanfor-matbutiken-i-fredriksberg&utm_medium=widget-548826910a948&utm_content=www.dt.se

Man undrar hur de bodde tidigare om de känner att detta är helt oacceptabelt!? Ja tankarna kommer absolut. De lever i fred och får mat, vatten och lite fickpengar. Var det bättre där de var?

Svar på tråden Över 6000 flyktingar i veckan nu, klarar Sverige av detta eller kräver vi nyval!