Inlägg från: Liljan85 |Visa alla inlägg
  • Liljan85

Dessa eviga hormonfinnar...

I FEEL YOU. Jag har det exakt likadant och det påverkar mig jättemycket. Har du hittat några lösningar? 

• Liljan85

Tack för input jag skulle också säga att det är hormonellt och att det hänger ihop med menscykeln. Jag har märkt att vissa livsmedel kan lindra t.ex rödbetsjuice, blåbär, gröna bladgrönsaker typ spenat och grönkål, grapefrukt, paranötter och lakrits. Det varierar litegrann. När jag sökte för akneproblem blev jag inte tagen på allvar (eftersom jag vid tillfället inte hade några finnar/utslag) samtidigt är det ju verkligen inifrån det kommer så jag tror inte heller på utvärtes metoder. Jag fick dock en kräm utskriven som heter Differin, den torkar ut huden och hjälper väl på problemområden men det löser absolut inte problemet i grunden. Jag har också mag- och tarmproblem typ IBS detta har jag inte kollat upp så noga men det inverkar också. Jag kan även drabbas av en förlamande trötthet och ibland känns det som att hela mitt system gör uppror och vill checka ut sig själv. Jag har läst några korta stycken ur medial läkning och kosten verkar ha en avgörande betydelse. Jag är vegetarian sedan länge men behöver förmdligen rensa ut mejeriprodukter också. Likväl är mina problem ganska påtagliga fortfarande men skönt och veta att man inte är ensam..:) 

Svar på tråden Dessa eviga hormonfinnar...