• mystery88

    Vad är det för fel på min mobilladdare?

    De två senaste nätterna när jag har laddat min mobil så har den inte varit fulladdad när jag har vaknat. Trots att det tydligt syns på displayen att mobilen är kopplad till laddaren. Men den har laddat till viss del åtminstone.

    Jag har Samsung, är det någon mer som råkat ut för detta? Är det dags att skaffa sig en ny laddare kanske? Trots att den bara är 8-9 månader gammal...

  • Svar på tråden Vad är det för fel på min mobilladdare?
  • Birgitta02

    Min laddade inte alls. Blåste ur laddningsingången i telefonen. Ut kom liten liten dammtuss. Sen laddade den igen. Jag har Samsung.

  • mystery88

    Tack! Jag provade det, men det hjälpte tyvärr inte. Ibland funkar laddaren och ibland inte. Det går dock att ladda mobilen via datorn med USB... Fast går ju inte att ha det så i längden, liksom...

  • mystery88
    kalmarpiraten skrev 2015-12-16 08:27:00 följande:

    Vad är det för modellbeteckning på din Samsung mobil?


    Samsung Galaxy S4 Mini

    Har dock köpt en ny laddare nu och allt fungerar som det ska igen. :p
  • Noname00
    mystery88 skrev 2015-12-17 07:56:57 följande:
    Samsung Galaxy S4 Mini

    Har dock köpt en ny laddare nu och allt fungerar som det ska igen. :p
    Det brukar vara sladdarna som ger upp och inte den delen man sätter i väggen.
  • mystery88
    Noname00 skrev 2015-12-17 11:56:52 följande:

    Det brukar vara sladdarna som ger upp och inte den delen man sätter i väggen.


    För mig var det nog tvärtom dock. Jag kunde koppla bort sladden och använda den som usb till datorn och då gick det att ladda. Det var bara när telefonen var kopplad till eluttaget som det krånglade/inte gick.
  • Noname00

    Ok.
    att Burken i väggen inte fungerar brukar märkas att den är konstant kall när man laddar då fungerar den inte, det skapas alltid lite värme vid laddning så det är också en indikation.

Svar på tråden Vad är det för fel på min mobilladdare?