Inlägg från: Sandra8978 |Visa alla inlägg
  • Sandra8978

Nu får det räcka!!

Jag är så trött på tillrättalagd PK-ande att jag kan spy.

Personer som anser att man inte får prata om att det finns en övre gräns för hur många vi kan hjälpa är antingen dumma, eller så borde de tänka efter innan de öppnar munnen.

Sverige är 10 miljoner. Vi har redan hjälpt 7 gånger fler personer per capita än Tyskland, som är näst bäst i klassen.

Självklart måste man våga göra debatten mer nyanserad än
    "för obegränsad invandring eller rasist".

Denna polariserade debatt man nu eftersträvar hjälper varken invandrare eller etnisk svensk, det hjälper bara SD.

• Sandra8978

Jag tar oftast fighten med den hjärnlösa PK-drönar-armen när jag kan, bland bekanta, på jobbet etc.

• Sandra8978
    Ful Anka skrev 2015-09-20 19:35:08 följande:

Nej, Kristina nu tar och far till Amerikat, där är alla välkomna.

Om du med "alla" menar 1/30 så många asylsökande per captia och år som Sverige, så ja.
  • Sandra8978
    Ful Anka skrev 2015-09-20 19:52:47 följande:

Det mest intressant är ju att syrierna som kommer nu har råd att köpa mark och bygga lägenheter där dom vill bo. Den utvecklingen kommer att, som sagt, bli enormt intressant att följa. Tror inte något har tänkt på det... (ooopsss)...

Positivt om folk har med sig resurser.
    MEE83 skrev 2015-09-20 19:47:11 följande:

Sveriges catch 22 när det gäller flykting immigrationen är att det inte finns några bostäder 

Det är en komponent i en obefintlig vilja att integrera nyanlända i samhället.
  • Sandra8978
    Gert skrev 2015-09-20 20:10:46 följande:

David, du är välkommen in till värmen hos oss SD-sympatisörer. Hos oss kan du tycka precis som du vill utan att bli kallad för rasist och att sakna medmänsklighet. Det mest medmänskliga vore ju att hjälpa så många flyktingar som möjligt som SD vill, men det vill ju inte de andra partierna. De vill bara hjälpa de få som lyckas komma till Sverige för en mycket kostsam summa.

Nej, du är inte den enda som tycker så här. En majoritet av svenskarna vill inte ta emot fler asylinvandrare. Det har fastslagits i flera opinionsundersökningar den senaste tiden.

David, du behöver som du anar inte gå till SD för att komma in i värmen.
    Jag t ex är Vänsterpartist och håller som du märker helt med dig. (tyvärr är mitt partis officiella linje kass i detta)
Svar på tråden Nu får det räcka!!