Inlägg från: Anonym (a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (a)

Kan soc få reda på att jag dricker med mitt barn?

Anonym (79) skrev 2015-09-20 20:18:31 följande:
    Kan de tvinga en till prover?
    Varför är du orolig för prover? Du dricker varje dag, och det är vad du skall oroa dig för. Vad tänker du att proverna gör för skillnad? Att pojken berättat detta är lika allvarligt som dåliga levervärden. Du skulle kunna ha toppenprover, men ändå är detta en allvarlig anmälan, och proverna gör varken till eller från.
  • Anonym (a)
    Anonym (79) skrev 2015-09-20 21:47:31 följande:
    Men jag vet att jag kan sluta.
    Hur vet du det? Varför har du inte redan gjort det då? Tex idag eller igår?
  • Anonym (a)
    Anonym (79) skrev 2015-09-21 19:13:18 följande:
    Vad händer om jag bara vekar? De har ju inga befogenheter direkt?
    Varför skall du neka? Du kan ju sluta hur lätt som helst när som helst, eller hur vad det du sade.
    Du har fortfarande inte svarat på varför du inte redan slutat igår, idag eller i förrgår, eftersom det inte är några problem för dig att hålla upp med alkoholen. När drack du senast?
  • Anonym (a)
    Anonym (Moi) skrev 2015-09-22 21:58:38 följande:
    Om jag äter pannkakor till middag, eller våfflor eller varmkorv eller köttbullar
    osv osv så ser jag ingen vits med en öl eller ett glas vin.
    För mej handlar det om vad som är gott. Alkohol är inte ur hälsosynpunkt
    farligare än andra livsmedel så länge det är i rimliga proportioner.
    Det här med "drick inget vin på två-fyra veckor" är bara tramsigt som jag skulle
    uppmana dej att inte äta pizza, inget socker, ingen läsk, ingen glass, osv osv
    på en månad.
    Men vad menar du? Att TS inte har problem? Han dricker 5-8 starköl per dag, samt vin eller starksprit när barnet inte är där. Han har dåliga levervärden och skadad bukspottkörtel. Han är mer orolig över eventuell provtagning än hur hans barn mår.
  • Anonym (a)
    Anonym (79) skrev 2015-09-27 11:11:55 följande:
    Jag ska nu börja lämna blodprover.  Jag bara funderar på en sak. Jag har kronisk bukspottkörtelsinflammation. Kommer et påverka mina leverprover även om jag inte dricker så mkt nu?
    Gör inflmmationen så att min lever inte funkar riktigt som den ska?
    Om du slutar dricka så förbättras dina levervärden oavsett vad bukspottkörtelns värden visar. Inflammationen i bukspottkörteln gör inte att levern fungerar sämre. Alkoholen gör så att den fungerar sämre.

Du skriver "om jag inte dricker så mycket nu...".
    Det innebär att du fortfarande inte bryr dig om din son, eller har tänkt att ta ansvar för situationen. Du förnekar din alkoholism, trots förstörd bukspottkörtel.

Du kan inte välja att "inte dricka så mycket". Det är noll alkohol som gäller. Inget alls! Du måste vilja lägga av helt och hållet. Annars kommer det synas i proverna, och du får inte ha din son (han kommer inte heller vilja vara hos dig).

Först när du erkänner för dig själv att du är alkoholist och tar ansvaret för detta, och vill bli fri från alkoholen kommer du att lyckas. Tänk lite till på detta.
Svar på tråden Kan soc få reda på att jag dricker med mitt barn?