• Anonym (krusi­dullo)
    Äldre 20 Sep 23:47
    6098 visningar
    25 svar
    25
    6098

    Varför är folk i allmänhet så jävla äckliga?

    Varför är människor så jävla äckliga? Skäms ni aldrig över hur ni beter er bland folk?

    Folk sitter och snorar och snyter sig på bussen. Så jävla grisigt.

    Folk äter illaluktande saker på bussen. De smaskar, tuggar så man ser maten, gör andra grisiga läten när de äter.

    Byter bajsblöjor offentligt. Låter sina barn kladda med mat och snor och liknande på bussen. Nyser i handen och torkar på sätet i bussen. Rapar rakt ut. Luktar illa, typ lök, svett, bajs.. Tvättar inte händerna efter toalettbesök. Tvättar sig inte innan de tar i eller lagar mat.

    Stoppar ner fingrarna i mat och slicka på fingret, sen fortsätter laga mat utan att tvätta sig. Har allmänt grisigt bordsskick.

    Detta är bara några av äckliga saker folk gör antingen hemma hos mig eller på t.ex. bussen.

    Dessa beteenden av vissa har fått mig att sluta bjuda hem dem.

  • Svar på tråden Varför är folk i allmänhet så jävla äckliga?
  • Tonens­u
    Äldre 21 Sep 00:43
    #1

    Ja det är ganska otroligt hur äckligt vissa beter sig. Tycker det är äckligt på restauranger när folk slickar på kniven eller använder tandpetare vid bordet bredvid när man försöker äta själv.
    Såg en kvinna för något år sen på en mataffär som kliade sig rejält i baken innanför byxorna för att sedan gå och plocka lösgodis. Det tog ett tag innan jag klarade av att äta godis...

  • Äldre 21 Sep 01:40
    #2
    +2

    Folk är ganska vidriga över lag. Dock undrar jag lite ang det första exemplet. I ett sånt läge får du ju välja mellan en person som snorar och snörvlar hela bussresan och en person som snyter sig i nån minut för att sen vara tyst. Jag avskyr när folk sitter och snörvlar och vill varje gång gå fram med en näsduk.

  • Äldre 21 Sep 08:11
    #3
    +1

    Cykla istället

  • Anonym (ohjo)
    Äldre 21 Sep 08:55
    #4
    Iowhannah skrev 2015-09-21 01:40:38 följande:

    Folk är ganska vidriga över lag. Dock undrar jag lite ang det första exemplet. I ett sånt läge får du ju välja mellan en person som snorar och snörvlar hela bussresan och en person som snyter sig i nån minut för att sen vara tyst. Jag avskyr när folk sitter och snörvlar och vill varje gång gå fram med en näsduk.


  • Äldre 21 Sep 20:13
    #5

    Hur kan det komma sig att vuxna människor smaskar?! Det gör mig galen. Och bara för att man inte är hemma så gör man inte ren toastolen efter sig när man bajsat... Urk

  • Spacem­an
    Äldre 4 Oct 08:14
    #6

    hur ska nan göra om man är förkyld på bussen då. att snyta sig är väl bättre än att låta det rinna?

  • Äldre 6 Oct 10:48
    #7

    Hur kommer det sig att vissa är så lättäcklade!?

  • Anonym (krusi­dullo) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 19:42
    #8
    Spaceman skrev 2015-10-04 08:14:53 följande:

    hur ska nan göra om man är förkyld på bussen då. att snyta sig är väl bättre än att låta det rinna?


    Man ska inte åka buss om man är förkyld...
  • Spacem­an
    Äldre 13 Nov 16:28
    #9

    Hur avgör man om man är förkyld då? Måste man ha feber? lite snuvig kan man ju vara från och till, allergier och sånt.

  • Anonym (krusi­dullo) Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 16:14
    #10
    Spaceman skrev 2015-11-13 16:28:09 följande:

    Hur avgör man om man är förkyld då? Måste man ha feber? lite snuvig kan man ju vara från och till, allergier och sånt.


    Sitter man och snörvlar och äcklar alla andra och hostar tjockt slem, då bör man inte åka buss.
Svar på tråden Varför är folk i allmänhet så jävla äckliga?