Inlägg från: mirandaekstroem |Visa alla inlägg
  • mirandaekstroem

slagsmål med mamma, 18 inga pengar, ingen pappa. Hjälp

Cowgirl skrev 2015-09-22 12:22:17 följande:

Fast det är väl knappast ok att bli behandlad så av sin mamma?! Jag vet inte var åldersgränsen går för att få hjälp via soc?

Finns det INGEN annan vän eller släkting du kan bo hos? Det är såklart inte kul att anmäla sin mamma, men bra att du dokumenterar dina skador. Har du pratat med någon kurator eller liknande?

Lycka till!

Det finns ingen åldersgräns för att få hjälp från socialen. Dock finns det olika avdelningar/enheter som tar hand om olika åldersgrupper/problematik...
  • mirandaekstroem

Barnmorska? Förlåt, men vet du vad en barnmorska är? Oavsett, har du fått ett erbjudande om ett boende nån annanstans så är det för mig helt oförståeligt att du fortfarande bor hos din mamma. Situationen verkar vara milt sagt ohållbar.

Du kan inte begära ett eget boende. Du kan dock vända dig till socialen för hjälp, men dem delar inte ut lägenheter. I vissa kommuner finns dock stödbostader mm men det kan ta otroligt lång tid att få en sådan...

• mirandaekstroem
    AnnieAnniee skrev 2015-09-22 15:19:30 följande:

Nej ingen aning. Åldersgränsen är nog runt 21 tror jag dem sa.

Har ju mina vänner men har redan hoppat runt där. Samt hos min pojkvän. Känns obehagligt att göra så, känner mig lixom hemlös. Ja jag har pratat med kurator angående mina föräldrar osv ett bra tag nu :)

Socialen har ingen åldersgräns, vad för kommun bor ni i? :S det var det dummaste jag hört.
Svar på tråden slagsmål med mamma, 18 inga pengar, ingen pappa. Hjälp