Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

slagsmål med mamma, 18 inga pengar, ingen pappa. Hjälp

HäckHäxan skrev 2015-09-22 13:48:27 följande:
    Håller med den här talaren.

Anmäl din mamma och gå till soc. Fota skadorna. Förklara som det är. Det vore väldigt märkligt om de inte hjälpte dig så du kan gå klart skolan och ha en utbildning så du kan studera vidare. Du har ju mål i livet och det är en bra grej!

Jag flyttade när jag var 18 och jag fick hjälp av soc, detta utan att leva i samma misär som du gör. Man skall inte behöva leva sådär, ingen skall det!

Var i landet finns du och vilken hjälp fick du från soc?

Här där jag jobbar är det INGEN som skulle få hjälp med lägenhet utifrån det ts skriver! Den hjälpen kan man inte kräva av soc.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (råd) skrev 2015-09-22 13:59:55 följande:
    Skadorna drog hon väl själv på sig när hon gav igen på mamman så varför ska hon visa dem för soc?

Familjen behöver helt klart hjälp men om den hjälpen blir att Ts får flytta till eget (svårt utan kontrakt och inkomst) eller bo inneboende hos den barnmorska som soc hade rekommenderat kan bara soc avgöra. Det finns ingen rättighet att få eget boende.

Exakt, varför skulle hon visa de skador hon själv har åsamkat?
  • Anonym (hmm)
    alla har olika åsikter skrev 2015-09-24 01:13:26 följande:

Jag förstår dig Ts. Jag och min mamma kom inte heller överens och hon kunde slå mig för småsaker. Jag kontaktade soc för att jag ville få hjälp med en lägenhet för att jag och mamma inte gick ihop, men min mamma satt med under hela mötet och jag kände att jag inte kunde berätta för soc hur jag hade det hemma. jag skulle aldrig anmäla henne. Hade även nöjt mig med fosterfamilj.

En dag när hon till sist tig stryptag på mig packa jag en väska och stack. Sedan dess har jag inte bott där utan flyttade hem till min pappa. Hos honom kändes det inte som ett hem och han pyntade inte vid jul, alls, och han kunde inte laga någon form av mat, men han behandlade mig bra och jag älskar han oerhört mycket.

Då var jag 15, idag är jag 27.

Har du något funktionshinder?

Skönt att du kunde bo hos din pappa iaf.
Svar på tråden slagsmål med mamma, 18 inga pengar, ingen pappa. Hjälp