• Tihi

Är Bosch kyl och frys bland de bättre?

Jag behöver ny kyl och frys snabbt och har inte tid att forska jättemycket men såg att Råd och Rön, tror jag det var, skrev att Bosch kyl och frys var nummer 1 förra året i alla fall. Någon som har erfarenhet av just Bosch och kan säga om ni har haft problem med deras kyl och frys eller om de funkar bra i åtminstone 10 år?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-22 18:10
    Någon som har förslag på hur man fyller ut cirka 25 cm runt ett kylskåp om jag väljer ett annat än det jag skriver om? Problemet blir alltså att det blir ett gap på en eller båda sidor om kylskåpet om jag inte väljer Boschen jag skrev om. Jag får inte tag på matchande trä som skåpluckorna så vad skulle jag kunna göra för att fylla ut tomrummet i så fall?

• Svar på tråden Är Bosch kyl och frys bland de bättre?
  • Demmpa

Om du vill att den ska kunna hålla länge så gäller det att köpa rätt modell. Bara för att tillverkares A's modell 3 blev "bäst i test" så är det inte säkert att modell 4 är bra.

Titta på funktionaliteten, hur det går att möblera kylen (frysen), kolla hur högt den låter. Får du in dom varor du vill på dom hyllor du vill?

• Tihi
    Demmpa skrev 2015-09-22 16:36:26 följande:
    Om du vill att den ska kunna hålla länge så gäller det att köpa rätt modell. Bara för att tillverkares A's modell 3 blev "bäst i test" så är det inte säkert att modell 4 är bra. Titta på funktionaliteten, hur det går att möblera kylen (frysen), kolla hur högt den låter. Får du in dom varor du vill på dom hyllor du vill?
    Tyvärr så är jag väldigt låst för att Bosch är den enda kyl/frys som passar i utrymmet Obestämd så därför hade jag hoppats på att höra att Bosch generellt är superbra. Drömmer Men annars har du förstås helt rätt i det du skriver men jag har inte lyxen att ta hänsyn till allt sånt i det här läget.

• Demmpa

På vilket sätt är du låst till Bosch?
    Är det storleken? Vilka mått har utrymmet?
    Är det att du har Bosch i andra vitvaror? Behöver inte vara samma, vi har idag fem olika märken på våra vitvaror.
    Den du tänkte köpa av, tillhandahåller den bara Bosch? Byt affär!

• Tihi
    Demmpa skrev 2015-09-22 17:21:10 följande:
    På vilket sätt är du låst till Bosch? Är det storleken? Vilka mått har utrymmet? Är det att du har Bosch i andra vitvaror? Behöver inte vara samma, vi har idag fem olika märken på våra vitvaror. Den du tänkte köpa av, tillhandahåller den bara Bosch? Byt affär!
    Bosch är den enda som gör storleken jag behöver. Just nu har jag en Bosch diskmaskin sen 3-4 år men annars bryr jag mig inte speciellt mycket om att märkena ska matcha.
  • Tihi

Någon som har förslag på hur man fyller ut cirka 25 cm runt ett kylskåp om jag väljer ett annat än det jag skriver om? Problemet blir alltså att det blir ett gap på en eller båda sidor om kylskåpet om jag inte väljer Boschen jag skrev om. Jag får inte tag på matchande trä som skåpluckorna så vad skulle jag kunna göra för att fylla ut tomrummet i så fall?

• Demmpa

Vilken bredd och vilken höjd är det på utrymmet där kylen &!frysen ska stå?
    Utan att veta vilka mått det är kan ingen hjälpa dig att hitta lämpliga enheter.

Vad finns bredvid utrymmet (bägge sidor)?
    Bild över utrymmet skulle inte skada, det är lättare att föreslå saker när man ser hur det ser ut där sakerna ska vara.

Svar på tråden Är Bosch kyl och frys bland de bättre?