• Humsebumsen

Vi som väntar

Hej, hände precis samma för oss för några veckor sen. Vad hände med de befruktade äggen?

• Humsebumsen
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-23 06:03:03 följande:
    Beklagar att det hände er också. Samtidigt som man på något vis inser att man inte är helt ensam om det man trodde var typ omöjligt. Jag har trott att de mest kritiska punkterna är efteråt, när ägget redan är tillbaka.

Jag vet inte vad som hände med de befruktade äggen. Läkaren säger att vi inte ska fundera så mycket, att det inte finns någon förklaring.
    Hur var det för dig?
    Vi har ju gjort en gång tidigare som gick hela vägen. Sonen är nu 2,5 år:) Så vi fattade ingenting heller när det inte blev ngt.
    Men vi fick iaf en ordentlig förklaring på vadsom hade hänt, men de vet fortfarande inte varför. Äggen som blev befruktade skall dela sig dubbelt hela tiden, så från en cell till två, två till fyra, fyra till åtta osv. Våra delade sig från en cell till fyra direkt. Då utvecklas inte äggen normalt och kan inte sättas in:(
    De skall ha ett möte med labb nu i denna veckan för att se om de kan reda ut varför det blev såhär. Vi har i ett lyckat försök så de var lika förvånade som vi:(
    Tycker det är konstigt att eran läkare inte försöker hitta ngn förklaring till vad som skett. Hur skall de annars kunna gå vidare om ni vill försöka igen.
    För oss var det viktigt att veta varför då det inte känns som ngn ide att försöka igen om det blir samma nästa gång, så vi får se vad de har kommit fram till med labbet:)
  • Humsebumsen
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-24 03:28:19 följande:
    Okej. Jag förstår.
    Nej men det enda vi fick veta var väl i princip att de inte klarat delningen rätt. Att sådant kan ske ibland.
    Först och främst ska de byta vår donator. Blir det samma sak nästa gång får de börja fundera på om det är mina ägg det är fel på (vilket de i ett första skede inte tror) Så jag vet inte. De har sagt åt oss att försöka att inte tänka så mycket på varför. Troligtvis har de väl rätt i att vissa saker ibland inte går att förklara? Jag väljer att försöka tro så i alla fall.
    Okej, har ni donator. Ja, då är det ju ingen ide att gå djupare in på varför:) Hoppas det var där felet låg så ni lyckas på nästa försök då:)
    Jag pratade med min doktor idag och de kunde inte se varför de delat sig fel. Vi skall iaf försöka en gång till och blir det samma lägger vi ner. Vi har ju en son att gosa med, även om han inte vill gosa alltid;) Så vi får ge han allt istället:)
    Vi kanske kan följas åt vid nästa försök. Kommer få vänta tills nästa mens om ca en månad så då kanske ni redan är igång:)
  • Humsebumsen
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-24 16:46:43 följande:
    Absolut kan vi följas åt nästa gång. Men nej nej, vi är inte igång då. Min kropp måste återhämta sig, så får inte börja förrän tidigast nästnästa mens. Nu väntar jag ju på att få mens efter äggplocket. Sen måste jag få det en gång till, så får vi se om vi får börja då.
    Hej:) Hur är det? Fått ngn mens?

Jag fick min igår så började med sprutor idag, korta programmet. Känns konstigt och denna gången går man ju rätt på så det går ju fort oxå. Får se om det går bättre:)
Svar på tråden Vi som väntar