• Hanna333

Vi som väntar

Jag och min fru har gjort två ivf-behandlingar utan resultat. Båda gångerna fick vi ut ganska många ägg, satte in ett, men sen gick resterande inte att frysa ner. Fick aldrig någon bra förklaring på varför. De senaste två åren har vi försökt hemma på egen hand med två olika donatorer, dock utan det minsta lilla plus :/ Är rätt säker på att det är ett aggressivt immunförsvar som ställer till det för oss, så vi kör med hemmedicinering nu och håller alla tummar! Inseminerade senast ikväll :) Men det är verkligen en tålamodsprövande resa! Vi tyckte att hela ivf-svängen var mest tuff- många tester och resor och press på att lyckas. Så som vi gör nu känns mest avslappnat och skönt att veta vem generna kommer ifrån ;) Var det ert första IVF-försök ni nyss gjorde?

• Hanna333

Såg just att det var första försöket. Hur går det för er nu? När får ni börja om med behandling?

• Hanna333

Det är tufft att behöva vänta hela tiden.. Verkligen tålamodsprövande! Vi väntar på resultat.. men tror ju att vi missade ägglossningen alternativt att det inte var någon, så vi hoppas inte på för mycket. Man blir lite avtrubbad efter över 3 års försök också. Håller tummarna för er!

• Hanna333

Vi gjorde ett positivt test 1 advent! Vi har fortfarande inte fattat att det är sant efter alla dessa år! Då och då inser man att det kan gå vägen och att vi i augusti kanske håller vårt efterlängtade knyte :) Det är verkligen värt att kämpa för och vi är glada bara att det äntligen fungerat! Är säker på att det är tack vare vår egen självmedicinering med kortison och aspirin. Jag har läst en väldigt intressant bok an Dr Alan Beer som vigt sitt liv åt forskning och behandling av fertilitet. Han förklarar allt som svensk sjukvård beskriver som "oförklarligt" och mycket handlar om ivf-behandlingar och missfall. Boken är på engelska men jag har översatt det mest intressanta i ett worddokument som jag mer än gärna delat med mig av! Skriv till mig så kan jag maila dokumentet om nån är intresserad? Jag har tänkt sprida denna viktiga information allt jag kan, så att svenska fertilitetsläkare så småningom tar till sig denna viktiga forskning! Hur går det för er?

Svar på tråden Vi som väntar