• Lars E

Skrämmande reportage i UG i kväll om tiggarinvasionen i Malmö-vad göra?

I allt snabbare takt växer det upp kåkstäder befolkade av sk migranter dvs tiggare som ingen lär undgå att möta överallt numera. I kvällens Uppdrag Granskning tar man upp ett skräckexempel från Malmö med ett illegalt läger mitt i staden. Nedskräpning och avföring på den närliggande kyrkogården är ett stort problem men myndigheterna står handfallna inför problemen pg av en krånglig byråkrati. Så hur ska vi hantera en allt större ström av romer från Balkan som gör som dom vill och få politikerna sluta leka strutstaktik inför problemen?
    http://svt.se/ug/ohallbar-situation-i-malmol

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-23 12:45
    Fungerande länk
    svt.se/ug/ohallbar-situation-i-malmo

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skrämmande reportage i UG i kväll om tiggarinvasionen i Malmö-vad göra?
  • Birgitta02

Det är ju så det levs i Rumänien också där de kommer ifrån. Och där har de definitivt inga bajamajor uppställda. Finns ju ingen anledning att tro att de ska uppföra sig bättre här?

• Lars E

Och hjälper vi dom här med boende och t.om socialbidrag vad sänder det för signaler? Naturligtvis kommer det att generera ännu fler som hör ryktet om vår välvilja. 

• ölburk2

Nu är väl ändå UG lite fel ute för en gångs skull, eller för sent ute.., vad jag vet så är väl en lösning på gång.
    Minns jag inte helt fel, så pågår förhandlingar mellan Sverige å Rumänien för att tiggarna ska kunna bli kvar i Rumänien.
    Känns alltså lite märkligt att sända det här just nu, mitt under pågående förhandlingar.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anton Chigurh
    ölburk2 skrev 2015-09-23 13:28:01 följande:
    Nu är väl ändå UG lite fel ute för en gångs skull, eller för sent ute..,

vad jag vet så är väl en lösning på gång.
    Minns jag inte helt fel, så pågår förhandlingar mellan Sverige å Rumänien för att tiggarna ska kunna bli kvar i Rumänien.
    Känns alltså lite märkligt att sända det här just nu, mitt under pågående förhandlingar.
    Så du menar att "problemet" inte existerar därför att det pågår förhandlingar och därför bör självklart inte "problemet" tas upp. 

Eftersom det inte existerar !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Solidaritet
    ölburk2 skrev 2015-09-23 13:28:01 följande:

Nu är väl ändå UG lite fel ute för en gångs skull, eller för sent ute.., vad jag vet så är väl en lösning på gång.

Det mindre diplomatiska ordet är korkat. 
    Det känns lite korkat. 
  • Rataxes

Vansinnigt att man inte kan avhysa människor på sin egen mark.

Felet är avsaknad av nyliberal politik, i det här fallet starkt skydd av den privata äganderätten.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • enånittitre
    Gert skrev 2015-09-23 16:35:48 följande:

Jag vill minnas att jag har fått inlägg raderade och blivit avstängd på grund av rasistisk propaganda när jag har skrivit om det här med tiggare och avföring. Väldigt konstigt.

Det är väl inget konstigt, det är så landet Sverige fungerar!
  • Lars E
    Gert skrev 2015-09-23 16:35:48 följande:
    Jag vill minnas att jag har fått inlägg raderade och blivit avstängd på grund av rasistisk propaganda när jag har skrivit om det här med tiggare och avföring. Väldigt konstigt.
    Men nu är det inte jag utan SVT som tar upp problemen. Men konstigt ändå att dom inte kan använda dom två baja-majorna som står uppställda enkom för dom?
  • Gert
    enånittitre skrev 2015-09-23 16:42:15 följande:
    Det är väl inget konstigt, det är så landet Sverige fungerar!
    Ja, precis. Man skulle kunna säga att Uppdrag Granskning normaliserar verkligheten! Skrattande
    Give ´em Hell!
  • enånittitre
    Lars E skrev 2015-09-23 16:43:16 följande:
    Men nu är det inte jag utan SVT som tar upp problemen. Men konstigt ändå att dom inte kan använda dom två baja-majorna som står uppställda enkom för dom?
    Enligt vad jag läst på nätet ingår det inte i "EU-migranternas" kultur att skita inomhus, (om det är sant låter jag vara osagt).
Svar på tråden Skrämmande reportage i UG i kväll om tiggarinvasionen i Malmö-vad göra?