Väder i Fig treee bay i oktober??
Hej.
Har bokat bröllopsresa till Cypern - Fig tree bay i Oktober och blir lite nojig nu att det inte är så varmt då.
Finns det några som varit där i Oktober och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Hej.
Har bokat bröllopsresa till Cypern - Fig tree bay i Oktober och blir lite nojig nu att det inte är så varmt då.
Finns det några som varit där i Oktober och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Vi var i Ayia Napa första veckorna i oktober för 2 år sedan. Just när vi kom, slutet av september, var det riktigt varmt. Sedan hade vi en vecka med typ 24 grader och blåst, alldeles för kallt för oss. Inte så man blev sugen på att doppa sig. I slutet var det varmare igen, det blåste mindre.
Våra grekiska grannar menade att det var ovanligt varmt för årstiden då.
Min första utlandsresa var till cypern på höstlovet i oktober. Var varmt och fint hela veckan vi var där...
Beror ju på hur varmt man vill ha det. Jag och barnen är frusna av oss, det måste verkligen vara 30 grader i både vatten och luft för att vi ska kunna bada.
Mina föräldrar och brorsans familj var till Turkiet i maj och de hävdar att de hade underbart väder, alldeles lagom varmt och att det gick utmärkt att bada. Hade knappast funkat för oss...
Ja det var 19 år sen.
Förra året var jag i Nice i oktober och då var det varmt när man var där.
Minns iaf att då vi var på cypern så var det varmare än förra året i Nice.
Men oktober är väl på gränsen. Förhoppningsvis så är det bra väder :)
Vi var oxå där på bröllopsresa fast i augusti.
Vi var i Protaras Fig Three Bay.
Fantastiskt vackert och underbara människor, men maten var verkligen ingen höjdare.
Vilket hotell ska ni bo på?
Cypern ligger långt österut i Medelhavet nära Syriens kust och söder om Turkiet. Ju längre österut i Medelhavet ju varmare och torrare klimat. Dags temperaturen dagtid Fig Tree Bay i oktober ligger runt 27° och i havet runt 25° så det e ju varmare än svensk högsommar (säger inte så mycket iofs). Knappast något regn den tiden, men självklart kan väder variera som överallt.
Såg i prognos på Klart.se att första veckan i oktober kommer dagstemp. ligga uppåt 32°. Rätt ok.
Ja och Turkiets sydkust e ju inte så långt bort så klimatet e ungefär samma. Har själv vart på Cypern flera gånger och trivts. Lokal befolkningen e gästvänlig och trevlig och en sak till: väldigt låg kriminalitet (särskilt när det lugnat sig lite där på hösten/vintern).
Ha så trevligt på bröllopsresan!
Vi hade all inclusive men åt även ute vissa dagar.
Alla har ju olika tycke och smak om mat, jag kanske är känslig :)
Vi älskade stället och hoppas snart kunna åka tillbaka!
Väldigt vackert att gå på strand promenaden