• Anonym (TS)

Håller ni med Katrin Zytomierska om att feta människor är fula och mår dåligt?

Ni som såg klippet hos Malou von siwers.

• Svar på tråden Håller ni med Katrin Zytomierska om att feta människor är fula och mår dåligt?
  • Dixie

nej - jag delar i princip aldrig samma åsikt som Katrin Z..... hon verkar tro att hon har rätt att uttala sig nervärderande om alla människor som inte är precis som hon är.......

• Anonym (TS)
    Dixie skrev 2015-09-24 13:45:39 följande:

nej - jag delar i princip aldrig samma åsikt som Katrin Z..... hon verkar tro att hon har rätt att uttala sig nervärderande om alla människor som inte är precis som hon är.......

Håller med dig.

Frågan är väl om hon gör det för att provocera eller om hon bara är ond?
  • Dixie
    Anonym (TS) skrev 2015-09-24 13:48:47 följande:
    Håller med dig.

jag tror inte hon är ond - hon förstår bara inte bättre........ 
  • choklad
    Anonym (TS) skrev 2015-09-24 13:48:47 följande:

Håller med dig.

Jag tror att hon gör det för att det är hon som mår dåligt. Då tror man lätt att man kan lyfta sig själv lite genom att ställa sig på andra men det funkar ju inte riktigt så. Den som mår dåligt blir också väldigt provocerad av att andra mår bra trots sina skavanker.
  • Zarch

Gillar hennes ex Alex Schulman, vass med finess. Katrin däremot har inte den kapaciteten, ramlar över och blir elak och plump. Men samtidigt, man ska vara stolt över sig själv och skita fullständigt i vad en osympatisk person säger och tycker.

• Anonym (ij)

Personligen tycker jag feta är fula. Inget utseende jag tänder på.
    Om de mår dåligt har jag ingen aning om. 

• IMHO
    choklad skrev 2015-09-24 14:02:46 följande:

Jag tror att hon gör det för att det är hon som mår dåligt. Då tror man lätt att man kan lyfta sig själv lite genom att ställa sig på andra men det funkar ju inte riktigt så. Den som mår dåligt blir också väldigt provocerad av att andra mår bra trots sina skavanker.

Tror du mycket väl kan ha rätt och om det får henne att tillfälligt må bättre så är det bara att beklaga att hon tar till så ineffektiva medel för att själv bli lyckligare eller bygga sin självkänsla.

Dessutom fattar jag inte hur fatshaming kan leda till något gott. Individer bör i möjligaste mån få välja själva hur de vill leva (så länge det inte skadar någon, vilket Katrins val att kränka andra gör). Om det innebär önskan till livsstilsförändringar och om man känner att man vill ha hjälp och stöd med det, så ska det lik förbannat få utgå från individens eget initiativ.
  • Anonym (ij)
    IMHO skrev 2015-09-24 14:17:47 följande:
    Dessutom fattar jag inte hur fatshaming kan leda till något gott. Individer bör i möjligaste mån få välja själva hur de vill leva (så länge det inte skadar någon, vilket Katrins val att kränka andra gör). 
    Kan det inte vara samma sak som med säkethetsbälta. Det skadar ju ingen annan än den som låter bli att använda det.
    Däremot är det en kostnad för samhället om de skadar sig precis som feta behöver mer vård.
  • Zarch
    Anonym (ij) skrev 2015-09-24 14:17:37 följande:

Nej, herregud. Han är ju töntighet personifierad. Korkad verkar han också vara.

Smaksak det där, jag gillade honom inte förr men har ändrat uppfattning. Däremot tycker jag inte att han är korkad.
Svar på tråden Håller ni med Katrin Zytomierska om att feta människor är fula och mår dåligt?