Inlägg från: FrkJenny |Visa alla inlägg
  • FrkJenny

Bröstförminskning?

Om du är så smal för övrigt så tror jag att du har helt fel bh-storlek. Har du fått fram den storleken med hjälp av professionell underklädesbutik eller har du provat fram den själv?
    Sitter bh-bandet tight vågrätt runt dig eller glider det upp så det sitter högre baktill än fram?

75G är i regel inte så stort att det borde ge sådana besvär och allt du skriver; att bh-n inte ger stöd, att du är så smal för övrigt och att du får ryggvärk och dålig hållning hänger ofta ihop med fel bh-storlek.

Om du tycker 75G känns lagom stor men lägger tyngden på axlarna så prova 70H och 65I som ger samma utrymme i kupan men sitter tightare runt bröstkorgen och fördelar större delen av tyngden där istället för på axlarna.

• FrkJenny

Jag har alltså svårt att tänka mig att den storleken skulle kunna ge dig rätt till bröstreducering...
    Missade att du är nere i E-kupa, och om det vore din rätta storlek borde du verkligen inte ha sådana problem.
    Men jag ändrar mina råd till 70F resp. 65G om det är 75E du har till vardags som du inte är nöjd med.

• FrkJenny
    milania skrev 2015-09-24 15:31:12 följande:
    Nej större är för stort. Som sagt nu har jag E ibland F för större kan jag inte ha. Om jag tar större så hänger bara tuttarna där i och är mellanrum mellan bhn och tuttarna så då flyger de ut ännu mer. Har frågat personal som har kollat och E är bra för mig. 
    Hade ju små tuttar innan. Platta och små och sen gick de ända upp till G som jag inte alls va van vid så mådde fruktansvärt dåligt. Ont i ryggen och nacken och alla säger att jag har dålig hållning. "Gamnacke", ryggen putar typ ut där uppe för det är så böjt.
    Frågat personal; i vilken typ av butik?

Hur sitter bh-bandet runt din rygg?

Vad har du för mått runt ryggen om du mäter själv med ett måttband?
Svar på tråden Bröstförminskning?