hoppas 2014 skrev 2015-10-04 17:00:36 följande:
Tack.
Verkligen...
Vi har fördökt i 2 år själva o med pergotime o letrozol. vi gjorde vårt första ivf försök i juni. Då fick vi bara ut 3 ägg varav 2 mogna o båda befruktades en 2 dagars insatt o ingen t frysen. Minus. De tyckte det var konstigt m så få ägg då jag har pco o hyfsade värden o blev satt på prasteron för att förbättra äggkvaliten. Vi körde igång m försök i Sep o blev som sagt överstimulerad o har mått riktigt dåligt. Insättning (FET) blir istället i kommande cykel (mitten/slutet av oktober om allt går enligt planerat ). Vet inte hur många som jag har i frysen än.
När hade ni test dag?
vi har gjort två försök med äggplock och sen insättning, båda gångerna plus och sen tidiga missfall.första gången fick vi ett i frysen och ett insatt, när vi fick missfall skulle vi pröva med ostimmulerat men ägget som vi hade i frysen klarade sig ej. vi fick göra om igen den gången fick vi två till frysen och ett insatt. Fick misfall i maj sen väntat hela sommaren på att göra ostimmulerat frys försök. en av våra två blasto klarade sig .Har testdag den 12e. Alla får inte ut så många ägg- jag fick 6 och sen 5 - Har ökat dosen på sprutorna båda gångerna och vart farligt nära överstimmulering. anfodd, huvudverk, svullen mage , kramper, trötthet osv. fruktansvärt. Men läkarna körde på ändå med insättning, första insättningen låg jag i sängen i , vecka för jag hade så ont . Håll ut, kan säga att FET försök är mycket lättare för kroppen än så länge om man inte får vaggisar och annat hormonellt det vill säga.