• utandig

IVF FET utan hormoner?

Hej på er, vi har gjort två IVF försök, första gången fick vi bara en till frysen efter plus och missfall på försök 1 skulle vi göra FET . ägget klarade sig tyvärr inte så vi fick vänta . gjorde ett nytt IVF fick plus igen men fick tidigt missfall där också. Har nu två fina i frysen som vi hoppas så innerligt på. Jag skulle vilja höra erfarenheter kring insättning utan någon hormon stimulans, jag blev rätt häpen att vi inte skall köra med vaggisar eller någonting efter insättning. 

tack på förhand, 

• Svar på tråden IVF FET utan hormoner?
  • utandig
    Ellie skrev 2015-09-30 20:41:43 följande:
    Jag säger som Minerva, att det bruna skulle jag inte oroa mig för. Sannolikt just att de varit inne och petat/rispat slemhinnan på vägen.
    Efter insättning har jag fått som mycket svag mensvärk. Minns inte exakt hur snabbt det kom, men tror inte jag kände något samma dag utan 1-2 dagar senare. Jag blev glad när jag kände så andra gången, eftersom det ju tagit sig första gången och kändes likadant. Tror att livmodern jobbar med att ställa in sig på graviditet. Man blir ju gravid nästan direkt. Jag tror inte du behöver vara orolig över något du känner nu. Omöjligt att veta om det är positivt eller negativt.
    precis helt omöjligt att veta pos eller neg :) men jag e oroad över min kropps reaktion. Har hittils inte hittat någon som har samma upplevelse som mig . jag inbillar inte massa symtom eller så . funderar inte så mycket på det , vilket känns rätt bra =) MEN den här ständiga verken i rygg och mage .Kan vara som ni sa att dem retat upp mina slemmhinnor :) 
  • hoppas 2014

Hej. Jag hänger med på den här tråden. Gjorde äggplock för 1,5v sen o fick sen inte tillbaka något pga av dåliga värden (överstimulerad ) så det blir FET i ostimulerad cykel. Vet inte om det blir utan vaggisar el med men skulle känna som du Utandig. Håller tummarna för dig.

• utandig
    hoppas 2014 skrev 2015-10-02 21:52:47 följande:

Hej. Jag hänger med på den här tråden. Gjorde äggplock för 1,5v sen o fick sen inte tillbaka något pga av dåliga värden (överstimulerad ) så det blir FET i ostimulerad cykel. Vet inte om det blir utan vaggisar el med men skulle känna som du Utandig. Håller tummarna för dig.

Välkommen, ja vilken resa vi alla går igenom. nu är det en vecka kvar tills vi kan testa . jag tror inte tiden kan gå mer långsamt än under den här tiden. Har sinnessjuk huvudverk idag med , brukar få de innan mens så är lite oroad idag. Har du vart med i svängen länge? gjort FET tidigare? 
  • hoppas 2014
    utandig skrev 2015-10-04 11:22:18 följande:

Välkommen, ja vilken resa vi alla går igenom. nu är det en vecka kvar tills vi kan testa . jag tror inte tiden kan gå mer långsamt än under den här tiden. Har sinnessjuk huvudverk idag med , brukar få de innan mens så är lite oroad idag. Har du vart med i svängen länge? gjort FET tidigare? 

Tack.

Verkligen...

Vi har fördökt i 2 år själva o med pergotime o letrozol. vi gjorde vårt första ivf försök i juni. Då fick vi bara ut 3 ägg varav 2 mogna o båda befruktades en 2 dagars insatt o ingen t frysen. Minus. De tyckte det var konstigt m så få ägg då jag har pco o hyfsade värden o blev satt på prasteron för att förbättra äggkvaliten. Vi körde igång m försök i Sep o blev som sagt överstimulerad o har mått riktigt dåligt. Insättning (FET) blir istället i kommande cykel (mitten/slutet av oktober om allt går enligt planerat ). Vet inte hur många som jag har i frysen än.

När hade ni test dag?
  • utandig
    hoppas 2014 skrev 2015-10-04 17:00:36 följande:
    Tack.

Verkligen...

Vi har fördökt i 2 år själva o med pergotime o letrozol. vi gjorde vårt första ivf försök i juni. Då fick vi bara ut 3 ägg varav 2 mogna o båda befruktades en 2 dagars insatt o ingen t frysen. Minus. De tyckte det var konstigt m så få ägg då jag har pco o hyfsade värden o blev satt på prasteron för att förbättra äggkvaliten. Vi körde igång m försök i Sep o blev som sagt överstimulerad o har mått riktigt dåligt. Insättning (FET) blir istället i kommande cykel (mitten/slutet av oktober om allt går enligt planerat ). Vet inte hur många som jag har i frysen än.

När hade ni test dag?
    vi har gjort två försök med äggplock och sen insättning, båda gångerna plus och sen tidiga missfall.första gången fick vi ett i frysen och ett insatt, när vi fick missfall skulle vi pröva med ostimmulerat men ägget som vi hade i frysen klarade sig ej. vi fick göra om igen den gången fick vi två till frysen och ett insatt. Fick misfall i maj sen väntat hela sommaren på att göra ostimmulerat frys försök. en av våra två blasto klarade sig .Har testdag den 12e. Alla får inte ut så många ägg- jag fick 6 och sen 5 - Har ökat dosen på sprutorna båda gångerna och vart farligt nära överstimmulering. anfodd, huvudverk, svullen mage , kramper, trötthet osv. fruktansvärt. Men läkarna körde på ändå med insättning, första insättningen låg jag i sängen i , vecka för jag hade så ont . Håll ut, kan säga att FET försök är mycket lättare för kroppen än så länge om man inte får vaggisar och annat hormonellt det vill säga. 
  • utandig
    Hej på er, kan man få blödning/brunaktig flytning på dag 8:a i ruvningen. gjorde insättning den 28:e sept. Har mens verk och ont i ryggen. brukar man inte få blödningen i samband med mens om ruvningen ej gav någon graviditet?  har satt in en 5 dagars blasto. 

Mycket tacksam för erfarenheter . 
  • Zchimla

Hejsan. Jag har en dotter som blir 3 som är resultat av IVF färskt embryo. Ville skaffa syskon till henne. Satte först in ett färskt, men det tog sig inte (började blöda på ruvardag 4). Vi hade ett i frysen Nu är jag i v. 36+2 som då är resultatet av en ostimulerad FET. Hoppas det ska lyckas för dej TS, och er andra med som kämpar på.

• utandig
    Zchimla skrev 2015-10-06 14:54:51 följande:

Hejsan. Jag har en dotter som blir 3 som är resultat av IVF färskt embryo. Ville skaffa syskon till henne. Satte först in ett färskt, men det tog sig inte (började blöda på ruvardag 4). Vi hade ett i frysen Nu är jag i v. 36+2 som då är resultatet av en ostimulerad FET. Hoppas det ska lyckas för dej TS, och er andra med som kämpar på.

Oj, började du blöda redan dag 4.a? va det som en vanlig mens då eller mer flytningar fram till mens?
  • Zchimla
    utandig skrev 2015-10-06 16:07:32 följande:

Oj, började du blöda redan dag 4.a? va det som en vanlig mens då eller mer flytningar fram till mens?

Ja. Det blev som en vanlig mens. Jag fortsatte med Lutinus och trots att jag blödde och jag visste att det inte tagit sig så fanns et liksom en liten del som inte slutade hoppas förrän jag testade negativt.
  • utandig
    Zchimla skrev 2015-10-06 16:25:56 följande:
    Ja. Det blev som en vanlig mens. Jag fortsatte med Lutinus och trots att jag blödde och jag visste att det inte tagit sig så fanns et liksom en liten del som inte slutade hoppas förrän jag testade negativt.
    Tack för ditt svar, önskar dig varma lyckoönskningarHjärta. Jag precis som du vill inte ge upp än. nu på kvällen har det inte kommit någonting . bara det som var på förmiddagen idag, tydde sig som en brun flytning. får väl vänta en knapp vecka och ta testet. Obestämd
  • hoppas 2014

Hej. Måste fråga er..

Det blev ju total frys för oss vid ivf 2 pga av överstimulering och då sa de att FET kunde göras i nästa cykel. Nu har mensen kommit o jag ringde för att meddela det som jag var tillsagd o då blir sköterskan lite osäker o säger att eg ska man vänta en cykel för detta kan vara en genombrottsblödning för att få ut alla hormoner ur kroppen. . Hur har ni gjort? Vad har ni fått höra?

• Zchimla
    hoppas 2014 skrev 2015-10-08 09:58:43 följande:

Hej. Måste fråga er..

Det blev ju total frys för oss vid ivf 2 pga av överstimulering och då sa de att FET kunde göras i nästa cykel. Nu har mensen kommit o jag ringde för att meddela det som jag var tillsagd o då blir sköterskan lite osäker o säger att eg ska man vänta en cykel för detta kan vara en genombrottsblödning för att få ut alla hormoner ur kroppen. . Hur har ni gjort? Vad har ni fått höra?

Jag kan inte låta bli att bli irriterad. Det är ju inte riktigt läge att bli osäker. Ska hon ringa tillbaka till dig?

Det räcker ju liksom med all den psykiska pressen man har ändå för att man ska behöva stå ut med osäkerhet från personalen.

Information om att det kan kan bli en genombrottsblödning borde du ju fått innan du ringde.
  • utandig
    Zchimla skrev 2015-10-08 10:57:49 följande:
    Jag kan inte låta bli att bli irriterad. Det är ju inte riktigt läge att bli osäker. Ska hon ringa tillbaka till dig?

Det räcker ju liksom med all den psykiska pressen man har ändå för att man ska behöva stå ut med osäkerhet från personalen.

Information om att det kan kan bli en genombrottsblödning borde du ju fått innan du ringde.
    Där kan jag tycka att dem borde informerat dig från början. eftersom du blivit överstimulerad kan det vara bra att låta kroppen vila en cykel har jag hört.Det kan ju också bero på om du skall göra det i en ostimmulerad cykel eller stimulerad? Hoppas dem ringer tillbaka med mer info. om inte tycker jag du skall ringa upp igen och be att få vänta på linjen så får söterksan ta reda på detta. 
  • hoppas 2014

Hej. Jag är så frustrerad. . Planerad insättning denna v med 5 el 6 dagars i ostimulerad cykel. Har gjort ägglossningstester. Instruktionerna var på morgonen o med den rosa cb (med glad gubbe) men jag tog även vanliga tester för att se stegring. .

Enligt de andra testerna så var detta det tydligaste 2 strecken i lördags o hittills ingen glad gubbe för cb :(

Blev det igen ägglossning el har jag missat?

(Tidigare även testat på kvällen o då starkaste testerna) Har PCO.

• hoppas 2014

Hej igen. Blir ingen insättning denna månad Heller. . Va t dr för att kolla om jag haft ägglossning eftersom det var tveksamt.. men på morgonen kom ganska mycket blod och även vid undersökningen o inte tillräckligt mycket slemhinna (5mm) så det får bli stimulerad FET nästa månad. Suck.

• utandig
    hoppas 2014 skrev 2015-10-21 12:56:47 följande:

Hur har det gått för dig Utandig?

Hej, ursäkta att jag bara försvann . Det fäste sig inte denna gången. Vi blev så ledsna men men. Vi fick iaf ett bra besked att vi kunde så chansen nu igen innan jul med vår sista gång via sahlgrenska . Börjar dock bli lite oroad. Har kört nässpray i två veckor på måndag . Mensen va beräknad den 9e men har inte kommit som den ska än. magen kurrar och gör ont och migränen höll sig inte borta så tror den e p gång. tog ett test men de va neg. Får hoppas att mensen kommer inom ett par dar så vi hinner vår behandling . skulle bli så jädra ledsen att vänta än mer nu. hur har det gått för dig?
  • utandig
    hoppas 2014 skrev 2015-10-27 08:09:18 följande:

Hej igen. Blir ingen insättning denna månad Heller. . Va t dr för att kolla om jag haft ägglossning eftersom det var tveksamt.. men på morgonen kom ganska mycket blod och även vid undersökningen o inte tillräckligt mycket slemhinna (5mm) så det får bli stimulerad FET nästa månad. Suck.

Detta va jädra skumt hurrudu. men alltså kollade dem din slemhinna o så? när vi gjorde fet fick jag själv testa hemma vilket känns jobbigt att bedöma sj. jag gjorde som dig. körde med alla olika äl tester. fick glad gubbe men på streck testet blev de lixom svagt. men då sa dem at gubben e säkrare . fatta nada. sen planerade dem insättning. fick komma några dagar senare och sätta in utan några blodprover eller undersökningar. 
  • toksnippan

Sonen blev till genom ostimulerad FET. Ett tvådagars ägg blev lyckat.

Vi försöker nu återigen och hunnit avverkat 2 FET på på de ägg som var kvar i frysen sedan IVFen med sonen. Gjort en ny IVF med misslyckat färskinsättning och har precis hunnit gjort ett ostimulerat FET. Fick många till frysen så nu blir det nog ett par frysförsök om inget lyckas gro fast.

Det är högre % chans vid ostimulerade försök enligt läkaren jag pratade med då jag själv blev rätt snopen av att inte ens få använda Lutinus. Men jag vet ju att det går så det känns ändå okey att inte ha hormoner

Stor tumme hålls för er som ruvar eller snart gör det!

Svar på tråden IVF FET utan hormoner?