Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Sverige in i NATO?

Irbjo skrev 2015-09-25 09:17:57 följande:

Vad vill SD?

SD vill inte gå med i NATO. SD vill ha en gemensam försvarsallians med de nordiska länderna.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-26 11:30:09 följande:
    Vilket mycket väl kan bli en långt bättre fråga för SD att driva än invandringen.
    Det är dags för SD att börja släppa den fråga, den är ändå bara en återvändsgränd.
    Jag förstår att du tycker det. Men varför skulle SD släppa den frågan när de har en majoritet av befolkningen bakom sig i just den frågan?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-26 20:39:04 följande:
    Dom behöver inte släppa den, men nyhetens behag avtar alltid med tiden, så tro inte att SD kan rida på invandringen speciellt länge till.
    Jag är tveksam till om det ens räcker fram till nästa val.

Jag hänger ju mycket på Nätet, så jag ser redan hur många inte längre orkar bry sig i vad SD skriver, men deras skribenter fortsätter envist i samma spår
    Fler är skribenterna inte direkt, jag känner igen rätt många, även om dom skriver under en massa olika nick:s.
    Det som hänt är att folk sökt sig till andra ställen, så jag tror SD snart har nåt max, eller t.o.m passerat max, av hur många väljare dom kan fånga upp i den frågan.  

Kör dom på vidare på samma sätt, så kommer andra partier sno frågan, förbättra å förfina argumenten.
    Så tro inte att SD har patent på invandrarfrågan, dom har eg inte mycket att komma med, det låter mest likadant sen flera år tillbaka.
    Det finns massor att utveckla å förändra, göra frågan mer rumsren, å det kommer givetvis till sist att dra väljare från SD.
    Å vad har SD då att komma med, inte mycket om du frågar mig, det mesta ryms redan i andra partier.

Men nu har Centern bjudit in SD på en straffspark utan målvakt i NATO frågan, möjligen blir det lite jobbigt att medspelarna finns på vänster planhalva.., fast det behöver ju inte vara nåt dåligt, tvärtom, nu har dom även fått en chans att agera med både S, MP å V, det är då nåt jag skulle vilja se 
    Jaså, du tror inte att SD kan rida på invandringen speciellt länge till. Trots att asylinvandringen slår rekord på rekord varje år och SD är det enda parti som vill minska asylinvandringen. Du behöver inte vara orolig, denna folkvandring som vi nu ser kommer fortsätta i många år till och SD kommer växa så länge den fortgår.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-27 10:43:23 följande:
    Å du tror inte andra partier vill ta del av den väljarkåren då?
    Nog måste du väl ha märkt att det redan börjat flörtats med dom från andra håll än SD?
    Jo, men det står ganska klart att de andra partierna har en annan hållning i frågan. De har bakbundit sig i frågan. Stefan Löfven har svetsat in sig i ett hörn och kan inte sig ut, medan AKB har gjort klart att Sverige ska han en stor asylinvandring. De andra partierna är inga motståndare mot SD.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Sverige in i NATO?