Sverige in i NATO?
Nej till NATO. NATO borde inte ens existera. Men klart svenskarna röstar för NATO efter all anti-Ryssland propaganda som cirkulerar på aftonbladet, expressen och nyheterna.
Nej till NATO. NATO borde inte ens existera. Men klart svenskarna röstar för NATO efter all anti-Ryssland propaganda som cirkulerar på aftonbladet, expressen och nyheterna.
Kollar man på kartan vart NASO sätter upp baser så ser man klart och tydligt att det är ganska exakt runt hela Ryssland. Så länge Sverige inte agerar toffla till USA eller gör något dumt själv så behöver man inte NATO och man behöver inte frukta Ryssland. Ryssarna provocerar inte Sverige för att det en kul sak att göra. Sverige gör i princip allt USA ber om, avlyssning bland annat.
Och med all anti Putin/Ryssland propaganda som sprids i Västeuropa så är jag inte alls förvånad att många fruktar ryssen.
Ganska löjligt och TYDLIGT hur Sverige försöker skrämma upp folket så att vi ska rösta för NATO.
Om NATO var det man officiellt säger att man är, så hade Ryssland nog inte varit så oroliga. Ryssland säger ju nästan till alla grannländer, gå inte med i NATO, vi tar det som ett hot. Foliehatt kanske i mitt tänk, men jag tror inte NATO är exakt det man säger sig vara.
Minns för något år sedan då någon minister/politiker från Ryssland sa helt öppet till länderna i baltikum; "Går ni med i NATO och tillåter dom att förvara vapen i ert land, så raderar vi er från kartan".