Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Vilket block stödjer du?

Alliansen, inte för att jag är överdrivet förtjust i dem utan för att de andra 2 alternativen är ännu sämre.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Rataxes
    Reflect skrev 2015-09-25 01:08:44 följande:
    Okej! Vilket av de andra väljer du helst då?
    Av rödgröna eller SD? Det är som att välja på om jag vill ha naglarna på höger eller vänsterhanden utdragna.
  • Rataxes
    Reflect skrev 2015-09-25 01:51:25 följande:
    Pest eller kolera, med andra ord.

Såg dock i en annan tråd att du föredrog S före SD.
    Jo, men väljer jag rödgrönt får jag MP och V på köpet vilket gör det hela ointressant. Hellre ett S över 50% än en svag alliansregering utan egen majoritet.

Fast allra helst en helt nyliberal regering. Det lär jag dock aldrig få uppleva, inte i det här landet iallafall.
  • Rataxes
    Reflect skrev 2015-09-25 02:41:23 följande:
    Besök Schweiz så mycket du kan.
    Jo, det dröjer för länge mellan gångerna. Det finns några delstater i USA som också är rätt OK. Singapore är för varmt.
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-09-25 18:58:21 följande:
    Finns det nån som inte är anhängare av SD som inte gör det?

Då får vi allt upplysa dessa om vad SD kommer ifrån, varifrån deras agenda är hämtad, å vilka SD:s vänpartier är, efter det kommer många många fler, att jmf SD med nazister.
    Jag jämför inte SD med nazister.
  • Rataxes
    Reflect skrev 2015-09-26 16:19:13 följande:
    Why not?
    Det tillför ingenting. Alldeles för många sitter och stämplar hakkors på SD-sympatisörer och aktiva politiker. Tycker du att resultatet är något att glädjas åt?

Riktiga nazister sitter och flinar åt dem.

De SD-are jag känner är definitivt inga nazister, därmed inte sagt att jag gillar deras politik (eller frånvaron av denna). Jag tror heller inte att jag skulle påverka dem genom att börja gapa "faschistraschistnaschist" åt dem. Åtminstone jag tycker det är ett mer intelligent beteende att diskutera sakfrågorna, men det är ju jag det. Andra finner kanske någon tillfredställelse i att stämpla hakkors men det får stå för dem.
  • Rataxes
    Reflect skrev 2015-09-26 17:00:01 följande:
    Men du pratar ju om "vänstertomtar" och "dumvänstern" ibland - det är väl inte heller att diskutera sakfrågor?
    En viss skillnad att kalla någon vänstertomte mot att jämföra med folkmördare. Det tycker åtminstone jag.

Svar på tråden Vilket block stödjer du?