Inlägg från: Maj18 |Visa alla inlägg
  • Maj18

ytterkläder förskola

Hej! Jag har en två åring som nyligen har börjat på förskolan. Skulle behöva lite råd och tips ang ytterkläder nu till höst och vinter.
    Vilka skor rekommenderar ni till hösten, liksom skor som värmen tillräckligt innan det är dags för vinterstövlar?
    Vi har en ny didricksson vinteroverall som vi köpte nu i vinstras och denna kommer passa även denna vinter. Men behöver man verkligen regnbyxor över overallen? Han har
    Nämligen fodrad regnställ och iså fall måste jag köpa ett nytt regnställ för att ha på vinteroverallen.
    Kan tillägga att vi bor i Stockholm ifall ni behöver veta på ett ungefär vad vi har för väder här i höst/vinter.
    Kom gärna med tips på märken och exakta modeller på skor :)
    Tusen tack i förhand

• Svar på tråden ytterkläder förskola
  • Maj18
    viseversa skrev 2015-09-25 11:00:30 följande:

Måste bara varna om att har man overaller som inte får hängs i torkskåp så ska man it e ha dom på förskolan då filmgestalterna förskolor har en kärlek för att grilla sönder ALLT i torkskåp, och då menar jag allt. Även galonkläder och stövlar som torkar och spricker av värmen samt overaller som blir förstörda av för hög värme. Inte på alla förskolor nej men på många. Läge att kolla upp det innan du lämnar barnet med den finaste overallen kanske?

Haha den va rolig :) jahapp vore ju tråkigt om dom grilla sönder overallen. Får kolla upp hur dom hanterar det. Tycker det är så trixigt och komplicerat med förskola och ytterkläder. Kanske för att det är första barnet och jag inte är en expert än. Men som jag har förstått det så behövs ett par allväderskor/höst skor att ha innan vinterstövlarna. Samt ett par galonbyxor för att "skydda" overallen. Och självklart halsduk mössa vantar :)
Svar på tråden ytterkläder förskola