Inlägg från: trebak |Visa alla inlägg
  • trebak

ytterkläder förskola

Min dotter har

Ofodrade regnkläder av märket HH, tycker dock inte att det är nödvändigt med märkeskläder i det fallet, galon som galon.

Fleeceset, everest, samma sak där behöver inte vara något speciellt märke.

Skaljacka och byxa, didriksons, bra att ha när det är blött i gräset men inte regnar men det går lika bra med regnbyxor.

Vindtät fleecejacka, köpte den för dottern hade enbart fleecejackan på, istället för skaljackan, och fleecejackan är ju inte vindtät så jag tyckte att hon blev för kalla i våras.

Vinteroverall, everest, en bra vinteroverall är att föredra.

Vinterjacka och byxa, som extra och att ha hemma. Ibland åker man till dagis i enbart jacka.

Vinterkängor, har jag valt viking, tycker dom är bäst.

Ofodrade gummistövlar, tretorn, behöver vara rejäla och stadiga med bra gummisula och plats för tårna och raggsockar.

Gympaskor, riktiga gympaskor med bra sula, inte typ converse eller liknande plattfotade.

Kläderna köper jag nästan alltid begagnade, i fint eller i nyskick. Skor och kängor har jag kommit fram till att man vinner på att köpa nya. Köper tex vinterkängor för halva priset på våren, skulle det vara så att de inte skulle passa så kan man sälja dem igen och få pengarna tillbaka. Sedan kan man ju göra fynd på loppisar och det är ju bra med extra kängor och de behöver ju inte vara splitternya.

Svar på tråden ytterkläder förskola