• Anonym (suck)

Vad räknas som kidnappning?

Anonym (Soc.) skrev 2015-09-25 16:32:17 följande:

Ingen kan göra nåt idag (om inte barnet far illa) men du bör kontakta socialtjänsten för att få händelsen dokumenterad. Givetvis är det dåligt för ett barn att ha en oförutsägbar tillvaro som det blir i ett sånt här läge. Dylika handlingar kommet att ligga pappa till last i en tvist. Men det gäller att det dokumenteras som sagt.

Det ligger inte alls honom till last.

Att Ts försöker begränsa umgänget utan att ha vettiga skäl till det kan däremot ligga henne till last.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-25 15:21:06 följande:

1. Nej, vi har inget fastställt schema.

Ska mötas i TR i oktober.

Pappan tror trots han varit borta till och från att han kan köra på som vanligt...

2. Barnet är två år och ej speciellt talbar.

Skulle aldrig få prata med barnet heller..

3. Jag sa aldrig ja till fredag-sönd. Utan att jag ville fundera och att vi får höras av.. Jag skickade sms igår och skrev lördag-söndag går bra, fick aldrig svar och trodde då inte det skulle bli något umgänge alls och sen plötsligt fick jag mail att exet hämtat på dagis!

Varför begränsar du umgänget och varför låter du inte pappa och barn ses utan att han måste stämma dig? Galenskaper.
  • Anonym (suck)
    Birgitta02 skrev 2015-09-25 21:08:55 följande:

Tycker du ska ligga lågt. Lämnar han inte söndag kväll så slå på stora trumman. Men tänk på barnet. Gör inte något som kan traumatisera om du kan undvika (polishämtning och sånt), men varsla omedelbart soc om så behövs.

För polishämtning så krävs att domstolen har beslutat om det så nej, det är inte aktuellt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Karl) skrev 2015-09-26 17:29:40 följande:
    Varför läser du fel avsiktligt? Låter som ett typiskt inlägg från någon som tolkar in sin egen situation i TS och vägrar läsa vad som faktiskt står i tråden.
    Det gör jag inte. Om pappan inte hade velat ha barnet mer eller om mamman hade accepterat vad pappan önskade så hade han aldrig behövt stämma mamman.
Svar på tråden Vad räknas som kidnappning?