Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Lu Lux Lan

När jag hörde denna "nyhet" på radion i morse skrattade jag. SRs vinkling och undergångston i hela nyheten gjorde sitt till att jag skrattade.

Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-25 20:49:11 följande:
    Jag vet inte varför men jag misstänker att du inte hade skrattat åt denna NYHET om det var utrikesfödda män som hade kastat sten och bränt av raketer mot en buss med svenska barnfamiljer..
    SR hade aldrig rapporterat det som utrikesfödda män eller invandrare. Jag har hört ganska många nyheter på radion om stenkastning mot bussar och poliser och jag har aldrig hört om ursprung.

Vet du vad satanssteningen är?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Deceree1 skrev 2015-09-25 21:23:36 följande:

[quote=75801200][quote-nick]Gert skrev 2015-09-25 21:19:33 följande:[/quote-nick]Det är något som muslimska pilgrimer gör i Mecka. De kastar sten mot en stenvägg som ska representera Satan. Stenkastning verkar vara ganska normalt i vissa kulturer.

Jag trodde de va som när romerna kastade stenar på journalisterna och skrek att dom skulle ge sig av. ( från icke deras mark )

En del romer är muslimer, så det skulle inte förvåna mig om stenkastningen kommer från religionen. Polis, ambulanspersonal och bussförare får representera satan i förorten.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Velouria skrev 2015-09-26 21:31:29 följande:
    Hitler bidrog till miljontals människors död. Måste ju vara den västerländska kulturen som vi AAAALLLAAAA delar. Eller hur, Gert?
    I
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Hitler bidrog till miljontals människors död. Måste ju vara den västerländska kulturen som vi AAAALLLAAAA delar. Eller hur, Gert?
    I
    Give ´em Hell!
  • Gert
    I
    Give ´em Hell!
  • Gert
    I
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Intressant att du jämför den traditionella Satansteningen och kulturell stenkastning i allmänhet med Hitler och förintelsen. Det verkar som att allting måste jämföras med nazism i slutändan.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Lu Lux Lan