• SSK13

Hur reagerade ni efter MA/MF?

Är mitt inne i ett MA just nu. Om en vecka ska de kolla så allt kommit ut. Men det blöder inte alls mycket så jag gissar på att det är mycket kvar :(

• SSK13
    Anonym (Jag med) skrev 2015-11-20 09:05:08 följande:

Hej på er....

jag plussade ganska nyligen, och vi blev så glada, vårt barn skulle få ett syskon....men nu har jag börjat blöda. som en mensblödning och med koagulerade klumpar....ångest....väntar på att KK ska ringa upp.

hur snabbt efteråt kommer ägglossningen igång, så man kan försöka igen? hur länge blödde ni? som en mens?

Jag blöder bara när jag torkar mig. Har gjort sen i tisdags. De såg bara hinnsäcken så vet inte hur mycket det blir när det blöder ut.
  • SSK13
    Anonym (sorgsen) skrev 2015-11-20 13:44:51 följande:

beklagar Var du långt gången? Har du fått cytotec? Jag blödde ut allt (fostersäck, foster, moderkaka) på en timme är det drog igång. Blödde sedan mer eller mindre i 4 veckor, så då kom väl slemhinnorna och såret efter moderkakan vätskade

I tisdags skulle jag varit i 7+5, men de såg bara en hinnsäck. Den var inte påväg ut då så de tror jag kan ha blivit gravid senare. Tyvärr hade vi inte sex mer än till ÄL så vet att det inte kan ha blivit till 2-3 veckor senare. Är inne på fjärde dagens blödningar nu, ibland lite klumpar. Så jag är säker på att det är ett MA som börjat blöda ut. Kom dit bara någon timme efter första blödningen så då kanske kroppen inte börja stöta ut allt ännu.

Ska tillbaka nästa fredag för VUL. hoppas det kommit ut då.
Svar på tråden Hur reagerade ni efter MA/MF?