Inlägg från: Royalist |Visa alla inlägg
  • Royalist

Vem ser ni helst som Sveriges statschef?

Ifall ni hade fått välja mellan ett av ovanstående alternativ som Sveriges statschef, vem hade ni valt? Drömmer

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ser ni helst som Sveriges statschef?
  • Royalist
    Ego Lovers skrev 2015-09-26 16:29:33 följande:

Sedan är ju kungen vår statschef och både Viktoria och Estelle kommer bli det i framtiden. Tror ingen vill att Jimmie blir kung eller Anna blir drottning.

Republikaner i Sverige vill ha en folkvald statschef. Det är därför jag har med partiledarna för Sveriges tre största partier. Min förhoppning är att det ska fungera som en tankeställare för de som tror att politiker hade gjort ett bättre jobb än vår vackra kungafamilj. Solig
  • Royalist
    fluu skrev 2015-09-27 12:58:28 följande:

Egentligen Victoria, men jag unnar henne lite lägre tempo medan hennes barn ännu är små.

Röstade personligen på Kronprinsessan Victoria. Hon verkar vara en favorit bland Familjelivs användare. Hon har fått fler röster än kungen! Glad
  • Royalist
    Mentat skrev 2015-09-28 18:58:41 följande:
    Victoria kommer att bli statschef, så småningom. Det finns ingen anledning att skynda på det, hon har fullt upp med små barn än så länge.

De som vill att Kungen skall abdikera till förmån för Victoria tycker jag inte har tänkt på den aspekten. Om man nu anser att han skall göra det kan han ändå gott vänta i kanske 10 år eller så tills Victorias barn har hunnit bli litet äldre. Småbarnsåren är stressiga nog ändå.
    Klokt av dig. Det vore antagligen oklokt av Victoria att ta över tronen redan nu när hon är småbarnsmamma.
Svar på tråden Vem ser ni helst som Sveriges statschef?